bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Filmtime!

Publicerad 2009-02-05 22:23:23 i Allmänt,

Vi skulle sett Dumb Show på Dramaten i kväll men de
ringde mig på dagen och sa att föreställningen var
inställd p gr a sjukdom. Vi blev besvikna men det var bra
att få reda på det i tid. Så vi gick på bio i stället och såg
Mammut. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Den var
lite för lång i början men den tog sig. Kanske väl övertydlig
men han har ju rätt. Det är alltid barnen som får betala
och de är de stora förlorarna.



För precis två år sen bröt jag lårbenshalsen och fick som
tröst och uppmuntran en orkidé av mina gulliga arbetskamrater.
Den blommade och var fin länge men sen har den mest stått
och skräpat. Jag har slängt på lite vatten när jag kommit
ihåg det. Nu plötsligt...se bara!



Och fler blommor är på gång. Man ska aldrig ge upp!

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-05 22:45:21

Vilken trevlig överraskning!! Vilken fin orkidé!!



Synd för er att inte få komma till Dramaten. En gång i tiden gjorde jag "praktik" där när jag gick i nian - alltså länge sedan.

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-05 22:57:31

Den filmen är jag lite sugen på!

Så är det med mina orkideer också ...dom är apfula i flera månader och sen rätt som det är så blommor dom med vackra blommor!

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-06 07:04:47

Blomningen var nog en liten påminnelse från oss som knegar.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-02-06 11:22:42

Jag har fått för mig att den filmen är alldeles för tung för mig. Men den har ju fått hyfsade recensioner. Fantastiskt att du fått nya blommor - jag har aldrig lyckats med de orkidéer jag har fått genom åren.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-02-06 18:43:41

Kikar in och önskar en trevlig helg!

Anmaja

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-06 21:44:40

Näe, den filmen är jag inte sugen på.

Men grattis till blomningen! Jag har aldrig lyckats få en orkidé att överleva:(

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-02-07 23:30:25

Jamen kul, att orkidén blommar om. Väntar man bara tillräckligt länge så......

Postat av: Ingridi

Publicerad 2009-02-09 22:32:12

Tänk va man kan bli överraskad när man tror att den är nästan död så blommar den för fullt.. Härligt...

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela