bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Fettisdagen.

Publicerad 2009-02-24 16:06:19 i Allmänt,

Vad kunde man annat göra än att gå till Lisas Café? Gissa
om det var full fart där. Vi lyckades få några av de sista
semlorna för dagen. Vilken tur vi hade. Lisa hade hjälp med
att köra ut beställningar. Tre gånger körde de iväg med en
fullpackad bil till olika ställen. Medan vi satt där tog semlorna
slut och mer än 40 personer fick vända eftersom de kom för
sent. "Ledsen men semlorna är slut," sa Bull-Nicklas med
ett leende. Både han och modern var lätt stressade men glada.



Jag tog först en lunchmacka med leverpastej.

Sen kom den kära styvdottern och gjorde oss sällskap.



På väg hem såg vi den här isbjörnen vid Götgatan.



Vi hann med bokrean också. Det här är dagens fynd.

  Hur ska jag få plats med fler böcker??

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-24 16:50:06

Hmmm. hur många semlor har det blivit för dig i år?

Imorgon är det Tulpanhuset och lite lunch.

Vi ses på fredag.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-24 17:09:58

Du skulle ju inte köpa något på bokrean BARA TITTA.

Jag köpte några barnböcker till Linnea och Teckna Manga-böcker till klassen. Så vi klarar av elevens val.

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-02-24 17:48:32

En härlig macka och en god semla på ett fint café bland fina vänner vad mer kan man begära.

Isbjörnen en kul upplevelse

och böckerna som pricken över i:et.

vilken dag du har haft.

Kram Ingrid

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-24 17:53:43

Trevin på Melanders!?

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-24 20:17:05

Bull-Niklas var väldigt dansant dag.

Jag hänger mä på fredag!!

Då ska du pumpas på information ska du veta, muhahaha!!

Postat av: Tesstamente

Publicerad 2009-02-24 21:13:23

MMMmm, de där semlorna såg mycket godare ut än torrbröden vi åt idag:-)

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-24 21:28:55

Herregud!!! Jag glömde bort att äta semlor i dag!!!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-24 21:52:13

Ja, någon gång tar semlor slut.



Fin isbjörn. Här börjar det töa, men vi har fortfarande ett tjockt lager snö där vi aldrig har skottat.

Postat av: Berit

Publicerad 2009-02-25 08:34:16

Vilken härlig bild på alla semlorna liksom personerna. Ligger Lisas café på Götgatan?

Och den där leverpastejmackan ser smarrig ut. Jag älskar leverpastej.

Ha en bra dag.

Kram MRsBettan

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-02-25 09:55:27

Hej kära vän!

Man kan åka skidor t ex. Det är gratis! Jag åkte i två timmar igår - det känns i kroppen idag vill jag lova :)

Jag är hemma och pluggar och sportar. I em blir det långfärdsskridskor på Råstasjön.

Vi ses på fredag - hoppas jag!!!

Kraaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela