bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Besviken.

Publicerad 2009-02-19 16:34:20 i Allmänt,

Kan någon människa tala om för mig varför man förstör
inarbetade och insuttna fik? Jag begav mig för ovanlighets
skull till Åhléns City. Det blåste så kallt i ansiktet att jag
blev kvar där ett bra tag. Allt var omändrat. Bara sen före jul!
Det gamla fiket i T-baneplanet var nu rent, sterilt och plastigt.
Röda skinande plaststolar, hur mysigt är det?



Som ni förstår längtade jag till Lisas Café. Där är det glatt
och mänskligt. Jag höll på att bränna fingrarna på den
öronlösa koppen/muggen. Vad är det för fel på kopp med öra??

Slutgnällt! Jag hämtade ett paket som kommit i dag. Kläder
som är perfekta för min resa. Linne som är skönt i alla väder.
Byxor och blus. Då blev jag glad igen. Håller mig på Söder nu.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-19 17:51:49

Nu är jag VÄLDIGT nyfiken på vart ni ska!???

När får vi veta?

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-19 20:17:08

Återigen undrar jag om jag missat vart du ska åka...eller håller du det hemligt?

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-19 20:35:32

Linne och blus! Det luktar sol :-)

Bia och jag har haft en liten skrattrunda på Liljevalchs.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-19 20:56:47

Hur blir det...skulle du inte börja recensera och betygsätta fik?

Du får nog ge oss fler ledtrådar!!

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-02-20 19:41:29

Du håller visst alla på halster. Ingen vet var du ska åka, kul... ha ha ha .

Många gör sina cafe så stela och moderna men glömmer det mysiga. Tur du har Lisas.

Kram Ingrid

Postat av: vivan

Publicerad 2009-02-20 23:32:31

1000 tack för namnsdagsgrattis!

Spännande med resan....vart det nu bär av någonstans?? ha så kul iaf!

Kramen!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-21 10:26:17

Jag återkommer till fimen om "Maria..." då och då, till filmsekvenser, bilder och känslor - precis som du. Det är en "feeling-good-film" trots en massa "elände".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela