bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

15 år sen.

Publicerad 2009-02-25 22:17:41 i Allmänt,

I dag för 15 år sen gick jag från jobbet vid lunchtid och åkte hem,
bytte kläder, åkte med min blivande man till rådhuset och så
gifte vi oss! Det är väl något att fira. Det tycker i alla fall vi.
Vi gick till restaurang Axela och åt middag. Bara vi två.



Servitrisen frågade efter mitt namn. När jag svarat sa hon att
hon skulle hämta något!? En blomsterbukett! Det var min
kära styvdotter som ville överraska oss och hon lyckades verkligen.

  Mannen med vår söta servitris.

Desserten var kaffe med ur-god chokladtryffel.
Axela bjöd på päroncognac.



Nu står blommorna här hemma och vi är fortfarande proppmätta.



Det var en trevlig kväll! Tack.



Nu siktar vi på nästa 15 år.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-25 23:11:05

Otroligt!! GRATTIS!!!!!

Vilken fantastiskt fin kväll ni fick. Så gott att äta och dricka:) Servitrisen var visst både söt ochtrevlig. Vilken snäll styvdotter ni har.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-02-25 23:45:15

Grattis!!!!

Då har vi något att hurra för på fredag!

Postat av: Berit

Publicerad 2009-02-25 23:52:52

Åh en liten drya blev det också ser jag. Mums. Vad trevligt att fira med en middag.

Måste ju tala om för dej att jag är också en gammal söderböna. Är uppvuxen på söder faktiskt och bodde vid Zinkensdamm.

Kramis MrsBettan

Postat av: Bia

Publicerad 2009-02-26 09:05:29

Grattis!

Jag håller med Krisitna vi hurrar på fredag.

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-26 09:41:28

Jag ska ta trekaffe på jobbet på fredag och hurra !!!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-02-26 12:59:33

GRATTIS! Vad mysigt ni har det och vilken gullig styvdotter du har som skickade så fina blommor.Kram

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-26 18:34:28

Ett stort GRATTIS till er båda och lycka till i 15 år till.

15 kramar

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-02-26 20:56:14

Självklart är just detta något att fira och mitt råd är satsa på 15 år till. Grattis Bella.

Vi har jobbat ihop lite mer än trettio och det är ju också något att fira men vi får vänta tills juli.

Vi är inte panjos ännu men på väg frågan är om vi kan gå ut och äta så mycket som ni gör. Utbudet är lite midre här i skogen. Men det löser sig nog.

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-02-27 17:24:08

Grattis !!! Det gör ni rätt i, satsa på nya 15 år.

Hälsa till din lilla gubbe.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela