bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julbord.

Publicerad 2009-12-12 16:47:07 i Allmänt,

I går var vi på julbord på vår "gamla" hemmakrog, som
vi inte besöker så ofta nu för tiden. För c:a 20 år sen
när vi började med julbord där, var vi ett stort gäng stammisar.
Det gällde att vara ute i tid för att få plats bland de 42 lyckliga.
I går var vi 30 själar. Vi kände bara 8 stycken. Vad har hänt?
Jo, många har flyttat och flera av oss har dött, men ändå!
Det var roligt att träffa några kamrater men det kändes
samtidigt tomt på något sätt. Var var alla?? Har alla blivit äldre
och gamla som inte går ut längre eller har alla fått "svinet"? Man
kan undra. Var det vårt sista julbord där? Några yngre, för oss
okända män/ynglingar, satt och åt med mössan på. Är det
inte inne att klä upp sig till julbord längre?? Är det jag
som blivit mossig fast jag inte märkt det??





Inga kort på alla okända!

Kommentarer

Postat av: Anmaja & Lussebullen

Publicerad 2009-12-12 18:07:58

Ja så är det, du har blivit mossig och hänger inte med - men var glad att du inte tillhör de som hade dött.

Skojar lite, inte klart är du mossig, men mössa inne är ett ungdomsmode som vi väl bara får gilla? Förr hade ju mamma hatten på inne...

Jag vill också äta julbord, men ingen vill hänga med så jag får 'nöja' mig med det vi äter själva i jul. Det går ju det också.

Ha de´ jättebra!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-13 17:49:30

Härligt med julbord men då ska mössan vara av tycker jag. Ingen mössa på hos mig inte..här tar vi av oss på huvudet, jag tycker det är ohyfsat

Kram Ingrid

Postat av: Bia

Publicerad 2009-12-13 20:46:49

De kanske var julnissar med fel luva på!?

Eller stjärngossar med fel strut!?

Men du var helt rätt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela