bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Andningspaus.

Publicerad 2009-08-05 18:04:47 i Allmänt,

I går åt vi en liten sallad på altanen i värmen och solskenet.



Den som tror att man måste vara ute i solen hela dagarna har fel.
Det är så skönt att slippa solen och ligga och softa med en bok.

  och här är andra änden 

Nu är vi i stan och andas. Vi gick direkt till Lisas Café och åt lunchmackor.
Där träffade jag dotter med dotter. Och Lisas alla snyggingar inte att förglömma!
Härligt att mingla på trottoaren. Till middag åt vi bakad potatis på Medis.
I morgon blir det landet igen. Vilket lyxliv man lever.

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-05 20:24:42

Håller med dig... det är så skönt att sitta eller att ligga och ta det lugnt med en god bok.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-08-06 10:34:41

Ser ut att vara ett riktigt behagligt liv som pansjo!

Anna

Postat av: ulla

Publicerad 2009-08-08 08:25:42

Nä,det går inte att vara ure i alla lägen dessa dagar. Då kokar man ju!

Snacka om lyxliv! Vi går alltid om varandra men nu är jag hemma för gott.

Kommer du hem till torsdag? Då spelar Lise och Gertrud i Vitabergsparken.

Må så gott i sommarvärmen.

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-08-13 20:58:10

Det märks att du har lätt för att njuta av stunden. I alla fall får jag det intrycket.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela