bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Allsång på landet igen.

Publicerad 2009-08-23 22:32:58 i Allmänt,

I går kväll var det den årliga allsången vid kiosken på
landet. Det regnade på dagen men på kvällen var det
fint. Blå himmel och sol när vi började. Det är en brokig
samling människor som sjunger, år efter år. Musikanterna
är duktiga och är väl nästan "halvproffs".



I halvtid serveras hembakat med olika drycker till.



När solen gått ned bakom trädtopparna blev det rått och
vi gick hem.

Min kära trollslända (eller vad det är) har hälsat på mig.



Nu längtar jag till Söder och i morgon åker vi dit och "civiliserar" oss.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-08-24 17:36:04

Välkommen hem!!!!

Ska vi ha träff snart?

Innan vinterkylan kommer . . . . .

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-08-24 20:19:44

Vad trevligt att se lite kända ansikten:)

Men guu´vad kallt det såg ut och vara. Du hade ju vinterjackan på dig!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-24 21:46:24

Ni fick säkert en fin och trevlig sång kväll, fast att det blev lite kyligt senare.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-08-25 22:26:06

Hoppas pansjolivet är under kontroll!?

Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela