bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Stenöken, vardå?

Publicerad 2009-04-28 19:29:35 i Allmänt,

Jag har fått en


och det gör mig så glad. Jag fick den av Ingrid. Tack snälla!

Jag ger utmärkelsen till

Kerran
Anmaja
Ninna
Vivan
Elena

De sedvanliga reglerna lyder:
Du som blivit nominerad ska skicka denna award vidare till någon
man tycker behöver den. Kopiera bilden här ovan och lägg den i ett inlägg.
Skriv sedan vilka 5 du vill ge denna award till och länka sedan dem.
Skriv också i deras bloggar att du gett dem denna award.

Det finns de som tror att Söder är en stenöken, men oj så fel de har!
Här blommar träden och blommorna slår ut i alla planteringar, och
det finns många här. Bara runt huset där jag bor ser det ut så här nu.



Nere på gården stod det en polisbil. Vi trodde att det hänt något men
poliserna visade dagisbarnen hur polisbilen ser ut inifrån. De satte
också på blåljuset och dagisbarnen skrek och skrattade av lycka.
Bra när poliserna pratar med barnen och visar att de inte är farliga.



Efter jobbet (andras jobb inte mitt) träffade vi en f.d. arbetskamrat på
Medis uteservering. Det var fult med folk men när solen gått ned kändes
det lite kyligt. Vi pratade minnen och framtid om vartannat. Jätteroligt
var det i alla fall.



I kväll tittar vi på House.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-28 19:47:11

Guuud så vackert det är på Söder.

Men vet du...utanför mitt nya köksfönster står det åtta små magnoliaträd. Det kommer att blomma nu när jag flyttar in.

Flyttlasset går på lördag. Huurrrra!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-28 20:53:49

Tack, tack för awarden (har nu 3!hihi!!)

Vad gör den där lilla pepparkaksgubben på söder?? Är han LOST!?

Fint har ni det i alla fall. Idag upptäckte jag att våra körsbärsträd också står i full blom!

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-28 21:02:26

Gu´va´vackert med alla blommande träd!

Men vem hade dykt upp på söder? Musse!!!

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-04-28 21:08:28

Tack snälla Bella.

Jag slickar i mig av berömmet. I morgon skall jag till Kalmar och hämta 5 lamm!!!

Kram på Dig

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-04-28 21:26:24

Vilka underbara träd.

Det är väl kul att göra andra glada med en award.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-04-28 22:39:57

Tack snälla Bella! Vad glad jag blir! Och så fint det blommar på söder. Jag kommer upp i nästa vecka, lämnar ett jättevackert Kalmar och ska ha semester en vecka i storstan. Ska bli jättetrevligt.

Anmaja

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-04-29 14:16:29

Tack tack tack.



Vilka härliga trädblomster du har fångat in din lins. Fika med vänner är aldrig fel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela