bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nyduschad.

Publicerad 2009-04-20 17:54:15 i Allmänt,

I lördags var det snöstorm på landet när vi vaknade. Vart tog
våren vägen? Vi åkte till Norrtälje ändå. I kylan köpte vi ett
litet kafébord till altanen. Det gamla har tagit slut, kan man
säga.



I stugan eldade mannen så att vi höll på att smälta på kvällen.



Hemma i stan och nyduschad. Jag måste få bort all lantluft.
In med fräscha avgaser så man känner igen sig. Landet är
nog bra men i små, lagom doser. Snart kommer barnbarnen
hit och äter middag med oss. Dottern jobbar kvällspass. Det
är alltid kul när barnbarnen kommer. Lite nytt från skolans
värld och lite "ungdomstänk".

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-20 19:27:26

Nä, huvva för snö.

Tur att du är tillbaka till stadsluften. Ingen snö här!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-20 21:57:04

Nog för att det var kallt här men ingen snö:)

Det där lilla bordet har väl inte varit på Lisas och fikat månne??

Postat av: anni

Publicerad 2009-04-20 23:18:34

Hej!

Jag undrar om din fina dotter har plats för mig och Cassandra en natt nästa vecka. Det är den 30e april till 1 maj.



Kram!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-04-20 23:46:39

ha ha ha jag brukar duscha för att få av mig alla avgaser när jag varit i stan och älskar att få på mig all lantluft, du och jag är verkligen helt olika men det är ju det som gör det extra kul att läsa din blogg. kram

Postat av: Berit

Publicerad 2009-04-21 00:10:09

Snöstorm. Fy sjutton. Hade jag ingen aning om att det var i Norrtäljetrakten, tur att det inte kom söderut.

Kramis MrsBettan

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-04-21 07:34:45

I söndags hade vi svinkallt i Närke men ingen snö

som tur var/jag förstår dej precis att du blev glad

att få komma hem igen att få träffa barnbarnen är alltid en källa till glädje/landet är bara bra när

vädret är fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela