bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Livad långfredag.

Publicerad 2009-04-10 22:23:50 i Allmänt,

Äntligen blev det av. Efter alla år. Det var inte min förtjänst
utan barnen, både mitt och mannens två, föreslog att de
skulle komma förbi på landet och äta lite lunch. Mina
båda barnbarn var också med men tyvärr kunde inte
mannens två barnbarn den här gången. Jag hoppas
att de har vett att bjuda hit sig fler gånger, allihop. Vi
hade så glatt och trevligt i solen. Det var första gången
alla (nästan alla) träffades. Annars är det alltid någon
eller några som inte kan. Det var ju bara lunch och
dessutom här på landet så det var inget märkvärdigt.



Nu är det bara jag, mannen och ett barnbarn, flickan, kvar.
Vi har tittat på TV och nu läser vi i våra böcker. I morgon
åker vi in till Norrtälje och går runt där ett tag.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-10 23:21:44

Åh, vad trevligt ni har det! Visst var det en härlig dag idag:) Nu sitter vi här i småland och småfiser med lite kortspel (och bloggeri).

Postat av: Stina

Publicerad 2009-04-11 09:57:11

GLAD PÅSK!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-11 14:57:40

Vi förbereder stora påskbuffén här i Bredsjö. I år är vi tolv personer fast det brukar vara mat för 40.

Har suttit och värmt mig i solen hela f.m.

Ha det gott!

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-11 15:04:30

Jag håller på o fixar påskmidddag.

Solen lyser o det känns som sommar.

Postat av: Kristina

Publicerad 2009-04-12 10:49:00

Trevligt!

Jag är hos mammi och pappi och vilar mig. Inga andra barn eller barnbarn. Lugnet före stormen. Brorsan kommer med familj i em. Då sticker Jag hem till Sumpan! Glad påsk

Postat av: vivan

Publicerad 2009-04-12 12:13:47

Det är så kul att träffas alla....och i dag kommer ALLA 4 barn med respektive plus barnbarn...blir 17 st....så det blir livat här i em...

God fortsättning på helgen..kramen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-04-13 22:30:37

Jaha! Nu var det roliga slut...eller nu blir det bara ännu roligare...jag får ju träffa Bia och Krisitna imorgon:)!!!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-13 23:51:00

Jag vill verkligen inte vara anonym! Jag skyller på datorn!!

Postat av: Kära Styvdotter

Publicerad 2009-04-15 18:24:26

Tack för en supermysig långfredag! :D

Det var vekligen så kul att vi alla var hos er, tillsammans på ländet.

Vi ska nog kunna pyssla ihop än fler snart för dig Bella hoppas jag :)

Kramis

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-15 20:54:26



Hej Bella!

Vad kul att ännu en gång hitta dig här :)

Du är så klämkäck dam ;)

Och tack för en mysig långfreda, de var en underbar dag. Hälsa Muran oxå :)



Murarbruden :)



Ps sänder dig min blogg Ds

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela