bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dansuppvisning.

Publicerad 2009-04-23 22:53:32 i Allmänt,

I kväll åkte mannen och jag för första gången färjan över
till Hammarby Sjöstad. Jag hade aldrig varit där förut trots
att det är en ny stadsdel som ligger så nära Söder. Vi
gjorde sällskap med dottern.



Barnbarnet skulle ha dansuppvisning. Hon har gått ett tag
i dansskolan som ligger där. Det var en fin lokal med riktig
scen och stor fullsatt salong. Massor av stolta föräldrar och
syskon. Dansuppvisningen var mycket bra!



Hemvägen tog vi genom tvärbanan för att se mer av Sjöstaden.
En lyckad afton som helhet. Kaffet tog vi hemma.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-04-24 06:57:51

Mot Ullas nya kvarter!?

Visst var det fint o flashigt?

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-04-24 21:18:17

Det var väl roligt att titta på barnbarnet och fin underhållning fick ni

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-04-24 23:14:14

Jag har sett området från tunnelbanevagnen när jag hälsat på vän, som bor söder om Stockholm. Det ser väldigt fint ut, men klarar de eventuella översvämningar....

Postat av: ulla

Publicerad 2009-04-25 11:01:54

Men snart finns det anledning till att ofta åka över med färjan ;-)

Ni är så välkomna över kanalen SNART!

Ev. går det ett litet flyttlass i e.m.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-25 21:10:08

Vad spännande!

Och dansuppvisningen såg riktigt proffsig ut!!

Postat av: vivan

Publicerad 2009-04-26 08:40:32

Och en stolt mormor förstår jag!

Skön söndag önskar jag dig!

Kramen!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-04-26 17:56:31

Såklart det är tyst i Pardiset, det är helt underbart tyst och lugnt och skönt, alltså inget för en storstadstjej som dig=). Men har du verkligen provat nån gång? Jag har provat Stockholm och jag kände att visst är det mycket att se och vackert är det också men ack så skönt att komma hem till landet och lugn och ro^^. kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela