bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Norsk krabba.

Publicerad 2008-09-15 12:49:30 i Allmänt,

På väg till landet köpte vi en fullmatad nykokt norsk krabba.
Den var så god. Nästan smälte i munnen.



Snacka om lyxpansjon!

På vår gräsmatta kröp en kondtig varelse. Den var 15 cm
och inte så tjock men den hade "snigelhorn". Den var grå
med ett tydkigt svart mönster nästan som en huggorm.
Vet någon vad det kan vara? Vi strimlade den ifall det var
en mördasnigel som var förklädd.

Kommentarer

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-15 13:49:00

Så gott med färsk krabba. Jag köpte en sån där s k färsk (pastöriserad) kanadensisk krabba för att festa på i lördags. När jag tog upp den var den jättedålig så jag gick tillbaks med den. Då gick luften ur - blev pizza från krogen i stället.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-15 17:29:14

Mums va´gott.

Konstig varelse på gräsmattan, jag vet inte vad det kan vara.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-15 19:35:32

Jag vet inte om jag har ätit hel krabba så där någonsin. AVIS!!

Tänk om det nu strimlade odjuret är fridlyst!

En ny art...

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-15 19:43:57

Maten ser smaskig ut. Jag skrattade lite p.g.a ditt uttryck om en "förklädd mördarsnigel". Nej jag vet inte vad det kan vara för djur.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-09-15 21:04:28

Du skulle ha tagit ett foto av den förklädda mördarsnigeln. Låter jätte läskigt!

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-15 21:32:21

Krabba ...GOTT!!!

Tur att jag inte har någon trädgård....det låter lite ormlikt!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-15 23:04:41

Ha ha ha här klär dom ut sig för att komma undan men dig överlistar dom inte=).

Var inte dubbelnamn vanligt på 30 o 40-talet?Dom säger ju att namnen återkommer med cirka 90-års mellanrum, det ligger nog någonting i det.

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-09-16 14:27:51

Svamp i all ära men god var den. Men en fullmatad krabba (eller är det för att man har sina rötter i Bästkusten).

Skall nog ta elljusspåret snart igen verkar inte som de andra som går där har ögonen öppna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela