bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lisas Cafe.

Publicerad 2008-09-18 15:23:01 i Allmänt,

Det var så kul att äntligen gå på Lisas. Hela sommaren
har vi ju varit på landet. Nu var det hög tid. Jag åt en
härlig köttbullsmacka som lunch. Tyvärr fanns det ingen
plats för någon onyttig och supergod bulle eller kaka.
Det värsta är att på kanelbullens dag är vi i Budapest.
Hur kunde jag missa det i min planering?
   I dag blev det mycket prat om våra älskade Mac-datorer.
Flera gäster blandade sig i och på Lisas är alla som en
familj.



När vi skulle betala sa vi "Vi ses på bloggen."
Och i december kommer saffranssemlorna!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-18 19:09:36

Men så klantigt att resa bort en sån viktig högtidsdag....men jag tror att det är ok att fira den i efterhand!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-18 21:11:19

Vi kan fira när ni kommer hem.

Lite extra med två kanelbullar!

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-18 22:05:31

Minns att de hade en massa goda bakverk i Budapest och caféer. Frustrerande var när jag var där (2002) att jag inte förstod ett dugg vad det stod skrivet på ungerska. För mig liknade det finska. Jag vet att de hör till samma språkfamilj, men de ungrare jag frågade sa att de inte alls kan förstå finska. För mig låter de båda språken lite lika ibland, men tydligen inte.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-18 22:48:39

Gud vad mysigt ni har...Lisas Cafè det låter som det Cafè mellandottern ska öppna när hon har tagit gesällbrev och ska öppna eget=). Har dom inte kanelbullar i Budapest då? Vilken dag är kanelbullens dag förresten?

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-19 00:00:39

När ska VI gå dit?

Halsbandet är ditt, om du vill...och jag är alltid generös mot pansjosar.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-19 11:40:40

Ska inte glömma att äta minst 1 kanelbulle den 4:de.Jobbar den dagen så jag får väl se till att ta med mig ett gäng kanelbullar dit att bjuda på=)kanske den blivande konditorn kan fixa det.....

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-09-21 16:49:13

Vilken tabbe i planeringen! Men man kan ha bulldagar alla dagar..

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-09-21 17:50:41

Hej kompis!

Kul att läsa om ditt liv i stan:)

Jag har varit förkyld :( Överarbetad när jag är på jobbet. 14 elever i klassen nu! Jag är lugn på ytan och överlever en dag i taget. Understimulerad och uttråkad när jag är hemma och pluggar...

Har ni åkt än eller kan vi träffas nåt snart! Akta dig, jag ringer vilken dag som helst nu!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-09-21 19:15:58

Kikar in och läser ikapp det jag missat. Du verkar att föra en så skön tillvaro!

Hadebra i veckan!

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela