bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Firar i förväg.

Publicerad 2008-09-23 18:35:59 i Allmänt,

Eftersom jag inte är hemma på kanelbullens dag den 4 okt.
så passade jag på att fira den i dag. Gick med dottern till, just
det, Lisas Café. Fullt med folk där inne men jag blev välkomnad
med orden "Se här kommer Bellapension. Ja, hon har en blogg."
Så nu vet halva Söder det, eller åtminstone en liten del. Gott var
det som vanligt. Det är så mysigt att gå ut och fika med dottern.





Efter skolan kom ena barnbarnet hit och åt middag.
Inte visste vi att hon åt som en häst, så nu har hon
ätit oss ur huset. Det är hon värd!

Kommentarer

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-23 19:42:17

Guuu´vad trevligt ni har det! Bullen ser god ut, men tyvärr inget som jag äter förtillfället (har gått ner 7 kilo!!)

Min Amanda (yngst!) åt nog mest av alla idag så jag förstår vad du menar.

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-23 19:48:36

Du verkar inte ha så långt till din dotter. Trevligt för er att få en stund tillsammans då och då.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-09-23 19:57:40

Vet du,när jag var på Lisas i lördags så var självaste Lisa där. Jag trodde efter din beskrivning att det var en gammal dam.

Pyttsan där springer en fräsch kvinna runt och serverar.

Vad händer.... en annan gäst säger..

-Jag trodde du var gammal!!!!

Lisa skrattar och säger att det är det många som tror.

Ett gott skratt förlänger livet ...eller...

Gott fika var det. Pistashbulle ...MMM.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-23 20:29:32

Det blir nog Lisas för mig på lördag.

Vicken bulle!!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-23 21:34:46

Snart så känner man sig ju tvungen att gå yill Lisa och fika.....Känner mig lite utanför eftersom jag aldrig har varit där !

Tur för barnbarnen att mormor bor nära ---....är det ok om jag sätter mina barn på t-banan i morgon för dom behöver också en mormor att äta hos....(deras egen är lite skröplig)

Postat av: Nickan

Publicerad 2008-09-23 23:28:24

Vilket härligt Cafè! Vi har en del mysiga cafeèr faktiskt. Jag måste ut och fika och fota lite! Ha dè

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-24 15:55:33

Var ligger Lisas Café. Är det det som ligger nära Ringvägen och Renstiernas gatan?

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-09-24 18:31:49

Ja, just ja...Kanelbullens dag. Då blir det nog till att svänga ihop några den 4:e. Nästa helg blir det, närmare bestämt lördag för då ska vi på skaldjursbuffé.......mums

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-24 19:32:56

Fika hos Lisa på tisdag låter mycket trevligt. Vad sägs om att träffas där kl 12.30? Då hinner vi surra en stund innan jag måste iväg.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-24 22:28:24

Borde jag ha räknat ut - att du inte var hemma då. Vi skjuter på det. Hoppas ni får en jättetrevlig vistelse.

Postat av: Nicklas the bullunge

Publicerad 2008-09-25 08:32:07

Skaffa dig en profil på Facebook nu bella sen går du och alla andra med i Lisa cafe gruppen, massor av skoj finns där! Ses

Postat av: Nickan

Publicerad 2008-09-25 21:42:05

Rekomenderade fiket till en kompis som är nere hos er nu! Vi får se om han går! Ha dè

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-25 22:38:08

Facebook!! Nej, det vågar jag inte...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela