bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Andra sidan om Slussen.

Publicerad 2008-09-11 18:25:28 i Allmänt,

Jag gjorde en liten utflykt i dag. Till andra sidan om Slussen!
Hur länge sedan var jag på norrsidan? Borträknat landet då.
Jag tog en sväng till Åhléns i City. Höll på att inte hitta där.
Nästan alla avdelningar var flyttade. Det var skönt att ta en
fika och vila mina arma ben en stund. Kopparna var annorlunda.
Tack och lov fanns det ett öra att hålla i, annars verkar ungdomarna
älska att bränna fingrarna på GLAS! Vilken idé! Men de har en
massa mjölk i förståss som lindrar.



Mitt verkliga ärende var att köpa skivan LEUCOCYTE, med
Esbjörn Svensson. Han drunknade så tragiskt i somras. Den
låg på topplistan och det är inte så vanligt att jazzskivor hamnar
där. Nu lyssnar jag på den och njuter.



I morgon bär det av till landet igen. Aldrig får man någon ro.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-11 18:34:08

Åh, Esbjörns sista skiva.

Den ska jag också köpa.

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-11 20:15:34

Jazz i olika former uppskattar jag. När du beskrivit ert lantställe har jag fått intryck av att det innebär avkoppling för er.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-09-11 23:43:38

Har aldrig hört talas om Esbjörn Svensson och vet inte vad jazz är=)är jag helt bakom flötet? Men jag gillar att dricka kaffe i glas....med mycket mjölk naturligtvis=).

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-09-12 09:17:26

Stackars dig, ingen rast och ingen ro. ;-)

Javisst var det sorgligt och vilken förlust att han dog. Jag är inte så mycket för jazz men man kanske kan lära sig...

Jag gillar Åhlens faktiskt, NK har blivit för mycket galleria, tycker jag.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-12 17:33:59

Åhléns! Ja, det var länge sedan för mig också. Visst är det taskigt när de möblerar om och ändrar på avdelningar! Men koppen var gullig.

Omslaget på skivan var cool tycker jag.

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-13 15:43:40

Det är väll inget problem att dricka kaffe ur glas??? För självklart ska man njuta en kopp kaffe med mycket mjölk!!

Postat av: Sofiiia

Publicerad 2008-09-14 00:10:38

Din blogg är härlig och du är lite av en idol. Du är tuff.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela