bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vad har hänt med tiden?

Publicerad 2008-10-16 13:23:11 i Allmänt,

Tiden har blivit så konstig. Den beter sig inte som när jag
jobbade. Då på en timme mellan jobb och hem hann jag
fika, kolla i affärer, handla mat, göra små ärenden. Men nu,
när jag har all tid i världen, hinner jag ingenting. Om jag ska
ringa ett samtal till någon myndighet t ex tar det hela förmiddagen.
Förr gjorde jag det på en rast OCH drack kaffe! Ska jag klippa
mig gör jag inget annat av vikt den dagen. Men vad gör jag då??
Jag sover länge, dricker kaffe på sängen med tidningsläsning.
Jag går ut för att fika, och det tar ju sin lilla tid. Det är alltid
någon man möter som man stannar och pratar med. Så läser
jag en del men det värsta är...datorberoendet. Fixa med bilder
och ordna min musik. Öva lite sax på helgen (i huset på Söder
törs jag inte). Hur hann jag dessutom jobba?

Vi fikade på Lisas i går hos linslusen Bull-Nicklas. Mumsigt!



På kvällen gick vi på bio och såg Mamma mia. Den var lika
bra som på scenen. Man ville bara sjunga med. Meryl Streep
var fantastisk. Sen Persbrandt på tv och det var den dagen det.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-10-16 17:18:21

Det är som tiden som småbarnsmamma. Hur sjutton hann jag ALLT!

Jobba, plugga, baka allt bröd laga all mat och leka o busa med ungar. Pust.

Nu går jag hem från jobbet och slappar o slöar.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-10-16 20:01:58

Det verkar att ha varit en bra dag ;-).

Ha det bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-16 20:50:59

Det låter som en skön start på dagen med tidningsläsning och en kopp kaffe.



Faktiskt,ibland får jag mer gjort när jag har en massa att göra än när jag är ensam och har gott om tid./ Ninna /

Postat av: Helene

Publicerad 2008-10-17 08:35:26

Jag tycker det låter rätt härligt! Jag hör ju samma sak från andra som också gått i pension. Hur sjutton kunde tiden räcka till tidigare? Vilken tur att den ju faktiskt gör det och att vi anpassar oss efter vår situation.

Det låter superhärligt tycker jag.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-10-17 12:20:13

Jag tycker du skapat ett härligt liv! Visst var Mama Mia härlig! Musikten och glädjen och humorn lever jag länge på. Skall köpa den när den kommer på DVD och plocka fram när humöret är lite neråt

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-10-17 19:23:27

Hm, där är han igen...hihi!

Nej, jag får väl en släng av pansjon på helgen...då hinner jag inte heller någonting.

Postat av: stina

Publicerad 2008-10-17 23:27:54

ja visst är det märkligt att ju äldre man blir och ju äldre barnen blir så försvinner tiden....fattar ingenting! Jag hinner knappt stiga upp på morgonen förrens det är dax att gå att lägga sig!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-10-18 17:34:36

Träff onsdag?

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-10-19 08:47:43

Ja, tiden ÄR märklig. Det visar sig på många sätt. Det här är verkligenen ett exempel på hur konstig den är. Hur känns det då, känns det bra eller vill du hinna med mer? När man tittar i bloggen verkar det ju som om du hinner med det viktigaste... :)

Postat av: maritha

Publicerad 2008-10-19 10:55:51

Kan det ha med ålder att göra? Jag som var ensam med 5 barn, jobbade, skjutsade ungar hit o dit på träningar o annat, städade, tvättade bakade och ändå hade massor med tid över för mina vänner....idag hinner jag tamej sjutton ingenting mer än att jobba och sova, fritid vad är det?

Postat av: anni

Publicerad 2008-10-19 22:25:24

Hej fina Bella!

Skulle jag kunna få be dig om en tjänst?

Det gäller den 4 november.

Jag ska nämligen på konsert i Stockholm då, på Söder.

Men jag vet inte vart jag ska göra av min väska...

Jag tänkte därför höra mig för om du kunde förvalta min resväska under tiden, om det går för sig?

Jag vet tyvärr inte vilken tid han beräknas spelat klart, Lasse Lindh alltså, jag vet inte ens när han börjar...



Du kan väl höra av dig?

Puss.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-10-19 23:11:25

Visst skickar jag med halsbandet. Det är inget köptvång.Och priset har jag inte ens funderat på ännu.

Kramar!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-10-20 08:56:42

Tack för kommentaren hos mig!

Jodå jag har fler sidor än min blogg. :-) Höstbilden på "min startsida" tog jag nyligen på väg hem från jobbet, det är ju så underbara färger nu.

Att tiden beter sig märkligt när man blir pensionär har jag också haft en liten föraning om då jag varit sjukskriven en längre period. Det är precis som Du skriver när man ska ringa ett samtal så kan det ta hela förmiddagen...

Ha en underbar måndag!

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela