bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Tallinresan.

Publicerad 2008-10-29 16:10:40 i Allmänt,

Vi åkte med "Romantica", som var ett stort, fint och trevligt
fartyg. Vi roade oss efter bästa förmåga på ditvägen. I puben
härskade flera ungdomsgäng som turades om att sjunga.
Här ett litet smakprov på estnisk karaoke.



Maten ombord var prisvärd och supergod. Nattclub med
uppträdande och dans. Jag och mina skruvar dansade!

Vi gick i den gamla staden och tittade på alla turistfällor.
Fikade förstås och jag tog en budapestbakelse, för den
hittade jag inte i Budapest!



 Många fina hantverksbutiker.
Fina gamla hus med vackra portar.





Och vad hade hänt med dottern? Jag kände knappt igen henne när
vi möttes ombord igen,för vi gick inte hela dagen tillsammans.



Hon hade köpt LÖSHÅR! Det satt på hela kvällen.




Trötta men glada på hemresan. När vi kom till Medis tappade vi
kartongen med 3 vinflaskor så man kan säga att vi köpte 2 flaskor
och betalade för 2 flaskor. Ingen vinst där men ingen förlust heller.

Kommentarer

Postat av: vivan

Publicerad 2008-10-29 20:29:39

Tack vännen det skall jag ha...det skall bli kul med fest...och så får jag ju paket som jag älskar!!!

kramiz:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-10-29 20:43:24

Den porten med grönt ser ut som en kyrkport. Är det det?



Vad roligt att få möjlighet att åka med dotter och barnbarn.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-10-29 20:53:09

Så trevligt ni verkar haft. Tallin ser ut att vara värt ett besök, men i så fall väntar jag nog till våren.

Postat av: anni

Publicerad 2008-10-29 22:06:14

Så fint ni verkar haft det i Tallinn!

Jag känner igen mig lite på bilderna.



Angående din kommentar i min blogg, nej jag fyllde inte år.

Jag "fyllde" 17 och ett halvt, dvs är jag ett halvår ifrån 18!

Men jag lyckades samla ihop jättemånga fina kompisar och de hade köpt presenter till mig! Jag blev chockad och generad, men ändå så glas och rörd samtidigt.



Jaja, vi hinner prata mer när vi ses!

Har du tid för en fika på onsdag?



Puss!

Postat av: anni

Publicerad 2008-10-29 22:06:55

Ändå så glaD menade jag ju förstås!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-10-29 22:21:01

Det verkar ha varit en riktigt bra resa.

Sången på båten lät ju rätt internationell ;-)

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-10-30 00:20:19

Haha! Ingen vidare melodi i den sången!

Vilken otur med vinkartongen!! Men trevligt hade ni ändå!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-10-30 07:40:34

Men så slarviga ni är med att bära vinet!! Tur att 2 höll i alla fall...

Vilken skojig resa och tjusig hon blev dottern med sitt hårsvall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela