bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mörkret sänker sig.

Publicerad 2008-10-20 14:18:44 i Allmänt,

Det här var näst sista helgen på landet. Nästa gång stänger vi
stället. Ja, vi kan åka ut om vi vill och vädret är fint. Det är
helt vinterbonat. Men mörkret! Vem vill gå ut på kvällen när
det ser ut så här?

Men på dagen är det fint. Jag tycker att hösten är vacker.
Nu sitter ingen i syrenbersån.

Nu är det skönt att vara i sin lägenhet på Söder. Gå på bio,
gå ut och äta och annat trevligt. Snart åker vi båt till
Tallin med barn och barnbarn. Det ska bli kul!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-10-20 18:11:49

Vi ses snart!!!!

Postat av: anni

Publicerad 2008-10-20 18:20:24

Vad fint att du lyssnade/tittade på Lasse!

Ja det är jag som har filmat, och det är mig och mina små vänner du här sjunga (eller skrika snarare...).



Vad tyckte du om Lasse?

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-10-20 19:12:10

Jag kan faktiskt tycka att du har två mycket trevliga varianter på leverne. Landets fräschet och stadens utbud.



Ibland tycker jag att det är skönt att gå ute i mörkret om man har månljus. Jag tycker att mörkret är vilsamt för mina ögon.



Syrenbersåer gillar jag. Egentligen vill jag ha en hemma, men har bara delvis lyckats med att skapa en sådan.



Till helgen ska vi till Stockholmstrakten. Det blir säkerligen ett besök på Södermalm.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-10-20 21:07:19

Håller med! Nu är det för mörkt för att vara på landet.

Har stängt igen för att återkomma nästa påsk.

Nu är det vintersömn.

Nu får det bli resor till andra orter, korta eller långa.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-10-20 21:32:20

Men,

jag tyckte det var mycket vackert och stämningsfullt! Lite tända ljus, en brasa som knastrar...mysigt!

Postat av: vivan

Publicerad 2008-10-21 09:27:41

Jag bor i en stad med ändå på landet...i den lilla lilla staden A-sund..

Jobbar på landet...åker på små krigelkrokar till vägar i ur och skur....händer på vintern att vi får skotta oss fram till våra brukare...eller att det fallit träd över vägen..då har vi såg i bilen och får såga oss fram...vi måste ju fram till de gamla som inte själv kan ta sin viktiga medicin eller insulin...hm...men det är en utmaning...fixar jag det?? och för det mesta ordnar det sig...

Så.jag har inget emot mörkret....snart nog..(tiden går fort)..blir dagarna längre och ljusare.kramiz:)

Postat av: Edith

Publicerad 2008-10-21 13:51:41

åh, fina Bella. hösten är fantastisk!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-10-21 15:40:42

Hur mår du Bella? Inte en bild på fika eller bakad potatis, jag börjar bli fundersam. Men det kommer nog.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-10-21 17:54:52

Hej!

Jag njuter av att gå in här och se hur Du verkar leva Ditt liv som pensionär precis som Du själv vill! Härligt. Så ska jag också ha det en dag - men det är allt många år till dess. :-)

Fotot på bersån är jättevackert, som en målning av van Gogh eller så?

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela