bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snö och vinter.

Publicerad 2008-11-22 22:54:47 i Allmänt,

Det var så vitt och fint ute att vi kände oss tvingade
att gå ut på gatorna. Gissa vart våra steg gick alldeles
av sig själva? Javisst, till Lisas. Där var det proppfullt
men som tur var fick vi ett bord. Vi åt lunchmacka där.
Brödet är så GOTT. Just när mackorna kommit in kom
en kompis ända från Förorten in genom dörren. Vi fick
en god och trevlig stund i myllret. När vi skulle gå stack
Lisa till mig en STOR påse med sockerkaka. "Till kvällen".
Hur lätt är det att hålla formen och gå ner i vikt tror ni!



I kväll åt vi en underbar köttgryta. Den hade kokat i vin i 2,5 timma
och innehöll paprika, lök, purjolök och morötter förutom grytbitar.
Härligt passande när det är mörkt och kallt.



Det blev lite vin över till vasitt glas också.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-23 17:13:03

Tur att ni fick sockerkaka med er hem för i dag är det inget kul väder att springa till fiket i!!!

Postat av: ulla från förorten

Publicerad 2008-11-23 21:32:37

Tack för trevligt lunchsällskap. Jag blev så glad när ni satt där på Lisas.

Jag köpte delikatesser på Melanders fisk till min mammas middag. Gissa om hon gillade det!

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-24 00:24:59

Hm, Lisa mig hit och Lissa mig dit! Stina!! När ska vi på Lisas??

...jag hittar ju inte själv så du Bella måste också följa med:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-24 07:50:56

Grytor och soppor passar extra bra nu.



Du gör väl så mycket reklam för Lisas, så du borde få lite extra från dem i form av ngt ätbart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela