bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

På Toppen.

Publicerad 2008-11-29 23:28:45 i Allmänt,

I kväll träffade vi några goda vänner för att äta en god
middag. Vi startade på baren Och Himlen Därtill som
ligger högst uppe i Skrapan. Vi hade beställt bord och
fick sitta vid fönstret. Vilken utsikt! Vi tittade rakt ner på
vårt hus. Bara en sån sak.





Drinken var fösvinnande god.



Sen tog vi hissen ner 25 våningar och sneddade över
Götgatan. Där väntade ett bokat bord. Vi fick mycket
god mat och hade en trevlig kväll. Det är alltid roligt
att träffa gamla kamrater. Det gäller att inte tappa
kontakten, vilket är lätt som pansjo.





Vi hann precis hem för att se litet av "Stjärnor på is".

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-30 20:35:06

My God! Vilken kväll...drinkar och underbar middag. Allt såg suuuuper gott ut, mums!

Men 25 våningar upp! Jag blir ju rädd av bara tanken...

Postat av: maritha

Publicerad 2008-11-30 23:30:51

Blir bara mer o mer avis på er....har bara sett Stockholm som nåt läskigt och farligt men börjar ju förstå att det är nåt helt annat. Det kanske är värre att bo i "byhåla" händer så mycket skit här och inte har vi nånstans att gå ut heller....nejdu när jag blir "pansjo" ska jag nog ta mig tusan dra till Stockholm....

Postat av: maritha

Publicerad 2008-12-01 17:04:21

det var just det som var grjen=) att det är öppet jämt och folk handlar o handlar, därför skulle den 29 november vara en köpfri dag i hela sverige så man skulle få effekten av det.Men det blev nog ingen effekt alls tror jag då nog de flesta glömde bort det och handlade som vanligt. Varför det var just den 29:de vet jag inte, inte heller vem som kom på det, jag hade bara lovat Hanna på hennes blogg att hänga på och då tänkte jag helt fel och trodde att den 29:de var på en onsdag men sen glömde jag ju bort alltihop iaf och handlade ändå och det gjorde Hanna oxå fast hon tjatade om det innan ha ha ha

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-12-01 17:10:10

Låter som en helkväll. Baren i skrapan kände jag inte till. Måste jag pröva någon gång. Vi ses i morgon. Mitt mobilnr får du här om det skulle dyka upp något förhinder i sista stund: 0706-207538.

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-12-02 00:35:20

Huset är i tältet. Det putsas och då är det inneslutet i ett tält eller plastpaket, nu på tredje veckan. Om du tittar länger ned på bloggen ser du.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela