bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"Lura ögat"

Publicerad 2008-11-25 17:14:53 i Allmänt,

Vi gick till Nationalmuseum och tittade på utställningen
"Lura ögat". Det var verkligen så att man kunde bli
riktigt lurad av vissa målningar. En såg ut som om den
stack ut från duken. Jag var tvungen att titta från sidan
för att kontrollera. Men det var platt. Vi åt en god smörgås
med kaffe där.



Vandrade vidare i den "vackert vita" staden.



Vid Jakobs kyrka stannade vi och tittade på de dödsföraktande
jobbarna som skottade rent på kyrktaket. Hoppas de har bra betalt.



Sen var vi klara med dagens jobb och åkte hem och fikade.
I kväll blir det rådjursfilé, som inte är en favorit.
Senare blir det House som däremot är en stor favorit.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-11-25 17:44:04

Visst var utställningen bra.

Såg du vilka dyra adventskalendrar de hade i museumsshoppen? 179:- kronor!!!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-11-25 21:16:30

Den utställningsn gillade jag också. Var tvungen att titta på flera konstverk både en och två gånger.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-11-25 22:24:54

Rådjursfilé, varför är inte det en favvo?

Fy vad läskigt att vara så högt upp...men det är ju något som du borde gilla, att vara högt upp!

Jag har inte varit på utställningen, men jag vill!!



Och jag behövde inte pussa grodan, jag hade ju min kung(=man) med mig:)

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-25 22:59:32

Fniss ...det enda jag har hört om den utställningen är dom svindyra adventskalendrarna!!

Takskottare eller rastvakt ....farligt bägge två!!

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-11-26 15:51:34

Fy för att skotta tak. Det har vi inte gjort sedan vi bodde i Luleå i slutet at 70-talet och då var det ändå bara ett platt tak. Men dina skottare ser ut att leva farligt.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-11-26 17:54:35

Ja den utställningen vill jag ockå gå och titta på. Här ute är det fortfarande vitt men snötäcket försvinner fort tyvärr. Åt lunch med ett par goda vänner inne på Söder igår innan jag började jobba. Fy sjutton vad moddigt det var på gatorna och trottoarerna. Fötterna gled runt hela tiden, till slut var jag helt matt i benen efter att ha gått och spänt mig. När skall vi ta våran fika på Lisas? Jag kan tisdag som kommer. Sen har jag lovat att börja tidigare på mina tisdagar fram till jul. Vi behöver tydligen vara flera i butiken under december säger de som varit med länge.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-11-26 17:55:20

Ja den utställningen vill jag ockå gå och titta på. Här ute är det fortfarande vitt men snötäcket försvinner fort tyvärr. Åt lunch med ett par goda vänner inne på Söder igår innan jag började jobba. Fy sjutton vad moddigt det var på gatorna och trottoarerna. Fötterna gled runt hela tiden, till slut var jag helt matt i benen efter att ha gått och spänt mig. När skall vi ta våran fika på Lisas? Jag kan tisdag som kommer. Sen har jag lovat att börja tidigare på mina tisdagar fram till jul. Vi behöver tydligen vara flera i butiken under december säger de som varit med länge.

Postat av: Mats Werner

Publicerad 2008-11-26 18:21:46

Framförallt - betr. takskottarna - hoppas jag de hade livlinor!

Hälsningar

MATS

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-11-27 10:14:59

Det skall bli roligt att träffa dig igen. Kan vi ses utanför T-bana Medborgarplatsen kl 12.30 på tisdag, eftersom jag är osäker på var Lisa ligger?

Uppgången mot Folkungagatan. Är det OK? Då har vi lite tid innan jag börjar jobba kl 14.00. Tar väl högst en kvart att gå upp till IM.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela