bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Fika med Anni.

Publicerad 2008-11-06 16:48:27 i Allmänt,

Jag blev nästan väckt av Anni i morse vid 9-tiden.
Då var hon redan i sta'n och inga affärer var öppna.
Jag skyndade mig upp och mötte Anni på Slussen.
Så var det tänkt. Jag väntade och väntade. Till slut
ringde jag och frågade var hon var. "Jag sitter här på
Slussen utanför spärrarna som vi sa." Jag min dumbom
tänkte inte på att det finns fler utgångar utan menade själva
Slussen men hon väntade på mig i Götgatsbacken. Så kan
det gå. Hurra för mobilerna! Vi tog en fikastund på ett ställe
på Götgatan. Sen gick vi vidare för hon hade bråttom för ett
viktigt ärende på Åhléns.



Jag mötte mannen och vi åt...bakad potatis!



Efter en liten promenad blev det hem och läsa bok.

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-11-06 18:56:19

Ja, så kan det gå. Jag, som inte är en Stockholmare, kan ibland bli osäker på vilken uppgång jag ska ta efter att ha åkte tunnelbana till någon station. Som tur är finns kartor där nere.

Postat av: Maria

Publicerad 2008-11-06 18:57:42

God kväll :-)

Låter som en mysig dag och vilken tur att ni hade mobiler :-)

Ha en skön kväll !

Postat av: maritha

Publicerad 2008-11-06 19:12:24

Javisst är det viktigt med trevliga människor, är en försäljare otrevlig då lägger jag på direkt. Hon var säkert en duktig säljare oxå( hon var lärare men hade tröttnat på att bli "spottad på" av 10-åringar som hon sa )men eftersom jag hade sålt samma sak när jag jobbade som säljare så förstod hon väl att argumenten inte bet på mig,men iofs så hade hon ju kunnat vara envis och ihärdig som många säljare är, men hon respekterade ett nej och var lika trevlig ändå=).

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-11-06 20:38:05

Bia och jag pratade om dig idag. Vi sa att tänk vad du är företagsam och modig som träffar bloggkompisar! Så kul!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-11-06 20:50:03

Jäklar vicka snygga brillor din nya kompis har.

Jag vill ha . . . .

Postat av: stina

Publicerad 2008-11-06 22:09:43

Fast din kompis har nog inte förstått att pansjosar sover ....dom går inte upp klockan 6 på morgonen!!

Vilken gullig tjej du har träffat ! Är det en bloggkompis som du aldrig träffat förut? Vad häfftigt!

Postat av: anni

Publicerad 2008-11-07 14:15:24

Jag var iaf snäll som inte ringde då utan att jag skickade sms!

Trevligt att träffa dig, och chai-téet som jag drack var det godaste téet jag någonsin druckit!



Vi hörs, kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela