bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Söderandan och "syttende".

Publicerad 2008-05-17 20:13:01 i Allmänt,

På Medis firades "söderandan" i dag med olika uppträdanden
och jippon. Mannen och jag fick ge varandra en ros och skriva
på en lapp varför. Det fotades och kanske vi kommer i Södermalmsnytt.
Nästan kändis alltså.Det var ganska kallt och småregnade så vi gick in i
Söderhallarna och fikade. Dit kom också dottern.



Eftersom det är den "syttende maj" och mannen är född i Norge beställde
vi bord på Melanders för att äta lite gott senare.
I kylan gick vi sen till Bondens Marknad och åt lunch på stående fot.
Stekt strömmingsmacka med lingondricka. Det är alltid lika supergott.
Dottern köpte några blommor men vi väntar tills vi är hemma igen
från Lissabon.

Vid middagstid gick vi och åt syttendemajmiddag. Fisk så klart. Mums.
Desserten var mangosorbet med flarn och kaffe. Nu är vi så nöjda.



Observera flaggorna!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-17 20:51:18

Strömmingsflundra är "mums". Jag har en kusin, som bor i Norge. 17 maj har jag aldrig varit där.

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-17 21:48:24

Oj ni kanske blir tidningskändisar!!!

Vad mycket gott ni har ätit (förutom ströming och lingondrickan...blä!)

man får väl gratta norrmannen!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-05-17 22:05:13

Nice!!

Jag blir nyfiken på vad ni skrev???

Postat av: maritha

Publicerad 2008-05-18 00:14:15

Vad mysigt ni har det jämt=)dessutom ser det inte ut som ni samma skitväder som vi....snö, nu 17 maj det ville vi verkligen inte ha=(.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-05-18 08:54:59

Strömming på knäcke - så gott! när jag var på mitt Stockholmsbesök i april köade jag vid Slussen och köpte strömming till lunch ett par gånger. Där finns ju en liten vagn som säljer och världens längsta kö, men det var verkligen värt att köa.

Hadebra!

Anmaja

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-05-18 18:24:08

Gratis Harald!

Blir det månne sol på medis på onsdag?

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-18 19:42:21

Ni kan konsten att fira. Det är härligt!

Men vad hör jag-Bondens marknad-alltså finns den även på våren. Är det så?

En strömmingsmacka låter gott.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-05-18 19:56:50

Ni kan konsten att njuta av livet! Från Melanders går man sällan missnöjd. Ha så kul i Lissabon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela