bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Pansjopyssel.

Publicerad 2008-05-16 17:41:29 i Allmänt,

Ni kanske tror att jag har slutat med bakad potatis som lunch
men se det har jag inte. Vi gick hem till ena barnbarnet med
mat eftersom han var sjuk och hemma från skolan. På vägen
tillbaka gick vi in på ett ställe och åt jättegod bakad potatis med
kycklingbitar och mycket sallad. Kaffe efter så klart. Men varför
dricker ungdomarna kaffe ur muggar utan öron? Jag brände
fingrarna men de häller väl i så mycket mjölk att det inte bränns.



Har man inget att göra skaffar man sig det. Som tips på pyssel
kan jag nämna att det är ett tidsfördriv att plocka upp ett stort antal
tops från badrumsgolvet. Först låtsas man att förpackningen är hel
och obruten, sen vänder man helt enkelt upp-och-ner på den. Se
där så lätt det är att skaffa sig något att fylla sin oanvända tid med.
Extra spännande blir det med en bruten lårbenshals. (Inget att
testa för den fega).

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-05-16 18:37:02

Ha, ha nu blev det glada skratt hos mig!

Du är för tossig!

Träning med tops!

Träning med gummiband och bollar har man hört talas om men tops . . . .

Ha, ha, ha

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-16 18:44:43

Skönt att se att du håller dig sysselsatt!!!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-05-16 21:05:31

Det blev ett fint mönster av alla topsen. Nästan som en tapet.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-05-16 23:21:50

Ha ha ha jag har oxå testat topspysslet,roligare sker kan man ha för sig=).

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-17 15:05:40

I min tonårsdotters badrum brukar jag hitta en massa tops på golvet. Kanske hon provat din metod?

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-17 16:41:08

Det är härligt att se att andra än jag har konstiga "sprida ut/spilla"-övningar.

Hoppas du inte tränar för mycket. Sådan träning kan lätt bli lite tråkig.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-05-18 08:52:44

Ha, ha, ja det där var väl kul att få lite att göra, som om Du kanske inte hade det innan? Bra träning förstås... L

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela