bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"Familjeträff".

Publicerad 2008-05-08 18:21:17 i Allmänt,

I dag tog vi en ny promenadväg, på Söder visserligen men på små
för oss okända gator. Jag tror att sommaren har kommit, så vi gick
upp på vinden med vinterkläder och tog ner sommarkläderna. Sen
provade jag och jag insåg att jag måste ta två promenader varje dag,
ni förstår nog varför. Men först 3-fika på uteserveringen som finns vid
Söderhallarna. Det var ett stort tält mitt på Medis och på taket satt
något ballongliknande. Efter en stund var den helt uppblåst och då
såg vi att det var en fotboll. Det ska nog bli ett öltält under fotbolls-EM.



Just när jag tar en bild på min man dyker ena barnbarnet upp och hon
fastnade på bilden utan att jag hade sett henne. Hon tackade för i går
och gick vidare hemåt med en kamrat. Det blev rena familjeträffen.



Nu har jag gått fram och tillbaka till Ringen som motion alltså. Jag
köpte bara lite underkläder. I kväll äter vi pannkakor och i morgon
åker vi till landet. Livet är rätt OK får man säga.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-08 22:05:01

Ja,det låter verkligen som om livet är rätt ok.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-08 23:06:54

Roligt att upptäcka nya gator och gränder i sin egen stad. / Persiljeland.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-05-10 08:13:34

Det verkar som om du skapat dig ett bra pensio-liv. Ha så skönt på landet i sommarvärmen.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-05-10 08:14:32

Det verkar som om du skapat dig ett bra pensio-liv. Ha så skönt på landet i sommarvärmen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela