bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Extra lång landethelg.

Publicerad 2008-05-05 14:45:30 i Allmänt,

Vi gick ner till vår insjö och tittade på brasan. Många som bor
i närheten var där.



Vi har mest slappat. Löst korsord  och sudoko för att hjärnan
inte skall krympa till ett russin. Besökt vänner och själva fått
besök i lagom dos. Man känner hur man varvar ner på landet.

Vi åkte till Norrtälje på lördagen som vanligt. Där håller de på
att bygga om det gamla fina Stadshotellet till bostäder. Ett nytt
café hade just öppnat på bottenvåningen. Jag tipsade om att de
borde ha bakad potatis så...kanske. Vi fikade i ett ljust fint rum.



Och så lite natur...

I Rimbo var vi på den årliga konstutställningen som LIONS ordnar.
Vi köpte ingen tavla men en fin bricka av Åke Westin. Så fikade vi.



Innan vi åkte hem till stan såg jag en tulpan mitt i gräsmattan!
Hur kom den dit?

Kommentarer

Postat av: Astri

Publicerad 2008-05-05 16:34:58

Vann ni på era lotter. Det gjorde inte vi. Tur vi köpte brickor.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-05-05 19:16:45

Mycket fika! Härligt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela