bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Våren i repris.

Publicerad 2008-03-27 17:09:30 i Allmänt,

Äntligen kom den tillbaka, våren. Jag hoppas att det är
den långsamma reprisen den här gången. Jag och mannen
tog oss till andra sidan Slussen! Vi var i en lampaffär på
Kungsholmen, och när vi ändå var på rymmen från Söder
passade vi på att äta lunch där. Bakad potatis, bara för att
jämföra. De gör inte på samma sätt där som här. Det gick
bra att äta i alla fall och kaffet var det inte heller något fel
på.



När vi steg av T-banan och korsade Medis såg jag det.
Bord och stolar ställdes ut vid alla uteserveringar. Snart
börjar den härliga ute-tiden. Tänk att sitta där "mitt i" en
eftermiddag och njuta av allt folk som rör sig hela tiden.
Någon tigger, en annan spelar jazzmusik och ytterligare
några säljer saker. Ungdomar i kolsvart färgat hår och lika
svarta kläder brukar träffas där. Och alla killar som åker
skateboard. Jag längtar, men nu är det öde i solen.

Kommentarer

Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Publicerad 2008-03-27 17:55:29

Var med i utlottningen av en design på min blogg :) http://jyees89.blogg.se/1206563481_ny_utlottning.html

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-03-27 20:40:02

Jag hoppas helgen blir så som du beskriver miljön och människorna,för då ska jag till Stockholm.

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-03-27 20:41:48

Häftig bild med parasollerna, inte en snöflinga i sikte. Det läget väntar vi också på.

//K

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-28 08:51:01

Jippi, då kan vi snart träffas på Medis!

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-28 09:04:56

Men oj!!! Om ni har vågat er så långt ifrån söder så kanske ni ska våga er ut till vårat nya centrum (det finns kaffe där och säkert en liten bakad potatis också) Ja visst är det hopp om livet nu när solen lyser och det känns vårigt!

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-03-28 13:35:40

Oj, oj, oj, uteservering och parasoll. Det längtar jag också efter. Här brukar dom komma fram till Valborg - en av årets höjdpunkter i denna stad.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-03-28 16:24:07

Jag tror att jag har vårkänslor eller nåt. Dansade salsa igår på Stampen - gick ut ensam!!
Hur roligt som helst
- och uppvaktad både där och på tunnelbanan hem!
Ikväll blir det pubrunda i kortkort och stövlar!!!
På söder - akta er:)

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-03-29 21:15:15

Medis är mysigt! Så uteserveringarna är på gång, vilket skönt vårtecken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela