bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mmm, en sån lax!

Publicerad 2008-03-26 19:05:41 i Allmänt,

På dagen träffade jag en kompis och fikade i Söderhallarna.
Vi ses inte så ofta så vi satt länge och pratade.
   Vid 17-tiden strålade vi samman, vårt gamla arbetslag (delar av)
för att äta middag på Melanders. Mannen fick vara tupp i hönsgården.
Det var bara kvinnor vid alla bord runt oss. Men han trivdes.
Alla tog rimmad lax med dillstuvad potatis. Å vad gott det var!
Stackars den som var sjuk och inte kunde komma. Men vi lovar
att göra om det, så gott var det.




Pansjokompis       Salsadrottning         Svampexpert

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-26 19:40:34

Tack för en trevlig kväll.
Jag rullade hem med trind mage.
Phuu va´mätt jag är!

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-26 21:58:11

Ni har det trevligt ni som har lov (och långlov) Jag får slita istället för att gå ut och smörja kråset med lax!!! Kanske att du kan läsa lite bitter avundsjuka mellan raderna=+``??? Fast jag är glad ändå!

Postat av: Astri

Publicerad 2008-03-27 08:27:26

Tack för fina bilder. Trevligt att gå ut och äta ibland.

Postat av: Astri

Publicerad 2008-03-27 08:28:40

Tack för fina bilder. Trevligt att gå ut och äta ibland.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-03-27 09:35:04

Jag kände mig verkligen som salsadrottning igår på dansen. Fick börja med att dansa med Läraren!!! Stackars småtjejerna. Sen gick det bra och jag snackade länge med Manolito från Peru efteråt. Söt liten kille...
Tack för värminingen innan! Alltid kul att träffas. hälsa tuppen!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-27 16:54:22

Åh, vad jag är ledsen att jag inte kunde komma.
Det är inte så kul att ligga hemma och hosta.
Vi kan väl göra om det när jag är frisk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela