bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Melodifestival, landet, stan.

Publicerad 2008-03-17 16:08:44 i Allmänt,

Det var ganska kallt på landet. Snö en morgon!  Fy!
duschhörnan börjar ta form. Det blir säkert bra när det
blir färdigt.



Något blev fel i strömbrytaren till varmvatten-
beredaren. Hur kul kan det vara att i nästan 4 dygn bara
ha ISKALLT vatten? Det klirrade av is när jag tvättade mig
i armhålorna och hela ansiktet krackelerade. Man är bra
bortskämd och bekväm. När jag växte upp fanns det inget
varmvatten, inte hade jag det som småbarnsmamma heller.

På lördagskvällen var allt väl förberett inför Melodifetivalen.
Då är det obligatoriskt med chips. Eftersom det är så onyttigt
hade jag köpt den minsta och dyraste påsen. Mums vad gott.
Sen ringde jag och röstade på De Rödklädda Tvillingbröderna.
Det var ändå helt ok låt som vann.



Nu är vi i stan och jag slängde mig i duschen och det var härligt.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-03-17 20:48:53

Det är skönt att komma hem ibland! Speciellt när inte det finns varmvatten på landet.
Jag längtar så jag kan dö till mitt eget lantstället.Vi ska åka dit i påskhelgen OCH där fixade vi varmvattenberedare till diskvattnet förra sommaren. YES!
MEN ditt ansikte kan väl inte krackelera med din dunderkräm.
Tack, Bella för alla gulliga kommentarer på klassbloggen.

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-17 22:22:30

Jag förstår att det va skönt med en varm dusch!!! Fy sjuttsiken för kalvattens tvättning! Duschen ser ut att bli jättefin (med varmvatten förhoppningsvis,,,,,,,)

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-03-18 10:24:28

Kommenterade Er dusch men det hamnade tydligen på fel inlägg. Det är nog den där inkonsekvenskontrollen.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-18 17:01:16

Hm, inge´varmvatten.
Du blev det friluftsduschar eller hur...
Jag kollade inte på melodifestivalen, var ute och åt middag med Amie som fyllde 55.
Snart är det min tur och bli femfemma.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-03-18 21:00:10

Hej hopp!

Jag röstade på Sanna men man kan ju inte alltid få som man vill!
Nu börjar House!
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela