bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lyxig söndagsmiddag.

Publicerad 2008-03-09 19:05:57 i Allmänt,

Efter en lång grå dag framför tv:n med skidor, friidrott
och jag vet inte vad bestämde vi oss för att äta ute på
Stuket. Vi startade med en "drajja" och fortsatte i 70-talets
anda med en plankstek. När åt man det sist? Den var så
god. Avslutade med kaffe och creme brulée (det kanske
inte stavas så men ni förstår). Nu är vi halvdöda och ska
vila oss genom kvällen framför tv:n, igen.



Inte direkt nyttigt men ack så gott! Ligger som en badring runt ex-midjan.

Jag tycker att det var kul att Nordman gick till final.
Carola har jag sett nog av.

Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2008-03-09 19:44:52

Plankstek var ju hundra år sen jag åt....så himla gott det ser ut. Vilket mysigt liv ni har, så vill jag oxå ha när jag blir "pansjo"=)men då får jag nog se till att komma härifrån för annars skulle det nog bli för enformigt att gå ut på samma ställe varje dag=).

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-09 21:08:40

Plankstek, det var länge sen . . .
och drajja det var oxå länge sen.
Inge´av mina favvosar, men ni har det mysigt på Stuket. Stuket = laxpudding, mums

Postat av: Elena

Publicerad 2008-03-09 21:37:44

Plankstek, gott, gott!
Ja, jag hejade också på Nordman. Vi ringde faktiskt två gånger.

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-09 22:01:20

I dag har vi pysslat! Nästa gång så vill jag se dig med oxå! Åh så gott med plankstek! Det har jag inte käkat sen Dackefejden ungefär!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-10 13:38:31

Å vilken middag! HÄrligt=) Jag är oxå så glad att nordman gick vidare!

Ha en härlig måndag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela