bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Äntligen Skrapan.

Publicerad 2008-03-24 17:24:18 i Allmänt,

Tvätten var tvättad och tidningarna lästa, vad göra? Snön
yrde utanför fönstret så man kunde tro att julen stog för dörren.
Plötsligt slutade snöfallet och solen kröp fram. Då, just då
ringde dottern och undrade om vi inte skulle ta en fika med
italiensk glass i Skrapan. Det kändes som om det var evigheter
sen jag var i Skrapan så svaret blev JA! Ena barnbarnet följde med.



När vi kommit hem igen vräkte snön ner som innan. "Vi hade
i alla fall tur med vädret".

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-03-24 18:15:17

Ja vad är det här för slags väder??? Tur att man kan sitta på ett mysigt fik.....eller sitta inne och mysa. Sitter här och samlar kraft för att orka stiga upp med tuppen i morgon...(varför blev jag inte fröken så att jag kunde få påsklov?

Postat av: Bia

Publicerad 2008-03-24 18:30:36

Lax på onsdag?

Postat av: Malin

Publicerad 2008-03-25 17:11:53

Härligt med glass...undrar om jag ska tvinga sambon att köpa hem det tilll våfflorna! Det är ju ändå våffeldagen=)

Ha en härlig tisdag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela