bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Hemma i värmen.

Publicerad 2008-06-09 17:37:02 i Allmänt,

Kom hem från landet i eftermiddags. Skönt men varmt
att vara i stan. I helgen hade vi besök av min "kära styvdotter".
Hon har arbetat inom restaurang så hon är nästan expert
på olika roliga drinkar. Henne släppte vi loss i köket. Jag sa
bara Gör något gott före maten. Gissa om det var gott.



Vi har köpt ett jättestort parasoll. I dag blåste det för mycket
men annars verkar det skugga bra.



Till helgen "flyttar" vi ut mer permanent för sommaren. Nu fungerar
det ju att blogga trådlöst även från landet. Men jag är en asfaltblomma
så då och då kommer vi in till Söder och känner doften av asfalt och
avgaser. Jag är bara sån.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-06-09 18:54:44

vilka smarriga drinkar!

Dom såg nästan nyttiga ut.

Snart har jag också sommarledigt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-09 19:36:00

Vad finns i glasen, hallon eller...? Ser fräscht och intressant ut.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-09 21:07:50

Försök att njuta av lantluften nu. Det är nyttigt.

Drinkarna såg också nyttiga ut.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-09 21:09:28

Försök att njuta av lantluften nu. Det är nyttigt.

Drinkarna ser verkligen nyttiga ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela