bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Årets utflykt.

Publicerad 2008-06-17 15:28:55 i Allmänt,

I morse var jag tvungen att vakna tidigt för vi skulle
göra årets utflykt. Det betyder en kort dagsresa
Från Kapellskär till Åland och tillbaka med samma båt.
På ditvägen softar man och handlar lite. Läppstift
kan man (jag) aldrig få för mycket av. Solen sken
hela resan men det var lite småkallt att sitta ute på
däck. Det var gott om plats i de olika barerna. Skönt
att bara sitta och titta på havet. En liten pojke påminde
oss om att det pågår EM i fotboll.



På hemvägen tog vi smörgåsbordet. Jag kan aldrig äta så
mycket när jag ser all mat men sill och ostbricka samt
något mer emellan gick ner. Mumsigt var det.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-06-17 17:47:50

Härligt! Sist jag åkte den turen var när jag gick på Nyckelviksskolan. Härliga minnen!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-06-17 18:49:19

Mmmm, mysigt!

Nu har jag bara EN dag kvar sen är jag leeeedig.

Stackars dig som inte får lov.

På torsdag sticker jag till Källfallet och blir borta en vecka.

Postat av: stina

Publicerad 2008-06-18 07:24:34

Sista jobbardagen!!!Yippe!

Kul med en liten båttur.

kram

Postat av: Bia

Publicerad 2008-06-18 07:30:06

En frötapet är en rulle papper med fastklistrade blandade frön på. Jag slipper så själv, bara lägger ner så stor bit tapet som behövs!

Tjing

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-18 20:37:25

Sill och ostbricka (och lite till). Räcker inte det.

Låter mumsigt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela