bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Stavgång, aj,aj!

Publicerad 2008-07-15 22:48:48 i Allmänt,

Jag sade åt mig själv på skarpen att göra något åt den
dåliga konditionen, den höga vikten och inte minst
de onda skruvarna. Sagt och gjort. Jag tog på mig
gympadojjorna och stack händerna i stavarna och
iväg! Efter en dryg halvtimme var jag totalt slut och
skruvarna skavde mer än vanligt. Ska det vara bra
att träna så? Får se om jag gör om det i morgon.
Kanske inte. Ingen bild för jag såg inte klok ut.
Flera bilar höll på att hamna i diket när de fick syn
på mig. Tror jag.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-07-15 23:46:59

Kanske är smart att gå lite kortare sträcker""!!!??? Och stanna ofta för fikapauser ...

Postat av: Bia

Publicerad 2008-07-16 09:05:38

Guuuu´va´du är duktig!

Alla drabbas av konditionsbacillen utom jag (och Stina). Ta det lugnt med stavgången, gå bara "liitta, liitta". Tänk på alla bilförare!!!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-07-16 15:06:38

Vågar sjutton inte komma till dig!

Du är ju hurtbulle!!!!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-07-17 09:13:10

Härliga takter men synd att du får ont :(

Jag tänker börja springa i morgon. Igår dansade jag på Skeppsholmen - då måste jag ju kunna börja springa - litta, litta....

Kram

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-07-17 10:38:04

Oj, oj, det låter inte så bra med skruvarna - var sitter de - i huvet? :-) Bara Du inte tappar dem så är det nog bra med liiite rörelse.

Anmaja

Postat av: Elena

Publicerad 2008-07-29 20:46:53

Börja lugnt och bygg på! Jag har till och med börjat göra armhävningar och situps efter frossan på Möja.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela