bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Snabbvisit i stan.

Publicerad 2008-07-01 23:07:32 i Allmänt,

Vi är hemma i stan och sniffar asfalt. Då kan jag passa
på att leka med min nya Mac. Det tar tid att lära sig hur
den funkar men roligt är det. Vi passade på att äta på vår
favoritkines. Det var gott som vanligt. Härligt att sitta på
en gata mitt i stan och bara njuta av livet.



Dottern med sin dotter gick till Skansen och såg på allsången.
Själv släpade jag mig 5 trappor upp för hissen är trasig igen!
Tur att man har bruten lårbenshals som är hopskruvad med
två rejäla skruvar, så det benet håller i varje fall. Ja inte ett
sånt fall där man faller.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-07-02 00:00:36

Oh, kinamat! Det var länge sedan.

Förra veckan var jag på Grönan med den lilla dottern. Jag tänkte mycket på dig för jag gjorde många läskiga saker som det lilla barnet aaaaabsolut ville göra. Så läskigt! Tänk vad modig jag var som åkte den där höga saken med dig!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-02 00:07:03

Min make och jag upplevde Allsång på Skansen för ngr år sedan. Oj, vad trångt det blev när sändningen skulle börja. Vi som var där en längre tid under dagen fick vara med och öva in applåder, sånger o.dyl. Det är inte så spontant, som jag innan trott. En kul erfarenhet var det i alla fall.

Postat av: stina

Publicerad 2008-07-02 10:45:46

Vad smaskigt med kinamat!

Skönt för er att kunna åka hem ibland så att ni får andas lite välbehövlig asfaltsdoft!

Kram stina

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-07-02 12:46:09

Kikar in och önskar en fin sommar! Sitter på biblan i Halmstad där jag är under ett par dagar.

Anmaja

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-07-02 15:16:07

Vad duktigt du bloggatr. Själv har jag fullständigt kommit av mig. Sommarskola Yuo know!!

Ja ja men jag kommer väl igen.



Ha en trevlig sommar

Postat av: Lena

Publicerad 2008-07-02 23:52:44

Om 2 månader går jag i pension och inför detta har jag veritabel ångest! Jag gillar att skriva och att resa. Skriver om mina (våra - gift, 2 barnbarn + 2 rara bonusar)) resor i Resdagboken. Men jag kan ju inte tillbringa hela pensionärslivet på resande fot. Snälla förklara hur detta med blogg egentligen funkar. Jag önskar mig ett multivägsmedium för utbyte av tankar och så. Kastar ut denna fråga för att jag tyckte din blogg verkade trevlig. Utan att jag riktigt vet vad en blogg egentligen är. Hittade den på Google vid sökning på "pensionär blogg". Snälla förklara hur man gör!?



Lena F



Postat av: Elena

Publicerad 2008-07-03 01:34:33

Ja,jag skulle också kunna ligga inne vid vackert väder om jag vore ENSAM, men nu har jag ett litet liv är hemma som kräver viss underhållning.



Var det en liten inbjudan till Norrtäljetrakterna jag fick här om dagen?

Postat av: Lena

Publicerad 2008-07-04 00:31:46

Nähä, så lätt var det tydligen inte att få kontakt. Kan ingen bloggande människa upplysa mig om hur man gör trots att det är semestertider. Kanske har jag hamnat lite fel här. Det verkar nästan som om jag av misstag klivit in i ett privat vardagsrum.

I så fall ber jag om ursäkt och hoppas ni vänligt visar mig tillrätta.

/Lena

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-07-04 12:33:53

Nog med asfalt för min del! Blir för mycket komplikationer;) Snart Möja och frid? Tack och lov!

Postat av: Elena

Publicerad 2008-07-05 00:14:50

Till Lena!

Här får du lite tips på hur du kan komma igång med bloggandet.



Om du googlar på "bloggar" kommer "blogg.se - skapa en egen blogg..." upp. Gå in där och registrera dig under "starta en egen blogg".

Nu väljer du vilken webbadress du vil ha. Denna blogg har "bellapension.blogg.se" som adress. Du väljer själv vad du vill ha kanske något med ditt namn i. Nu är det bara att testa sig fram.



Under fliken "översikt" ser du alla inlägg och kommentarer som lagts in. Under "genvägar" på höger sida, kan du hitta "nytt inlägg". Klicka upp ett nytt inlägg. Skriv rubrik och sedan text. Om du vill titta hur det arbete ser ut dvs förhandsgranska ska du först "spara ditt arbete som utkast".



Hoppas att du kan komma igång.

Har du fler frågor så kan du gå in på min blogg och fråga. Nu under semestertider kan det hända att jag är borta inte kan svar direkt.

Postat av: Lena

Publicerad 2008-07-09 18:10:38

Tack Elena för ditt svar!



Jag har faktiskt googlat mig fram till blogg.se men inte vågat gå vidare. Ska nu genast gå in på din sida.



Kanske dyker det upp en blogg med mig som avsändare såsmåningom. I så fall blir det nog något med Sluggo (älskad men tyvärr avdöd katt)i webbadressen.

/Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela