bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Yippie, inga hål!

Publicerad 2008-01-24 16:26:41 i Allmänt,

Var hos tandläkaren i "morse" kl 9.45. Hur orkade jag gå upp
före 06.00 i alla år?? Det är ofattbart nu. I alla fall sa han Grattis,
inga hål, ingen tandsten och ingen tandlossning.
Jag virvlade yr
av lycka ut på Ringvägen.  Småregnigt så jag tog bussen hem.
Min äkta hälft föreslog en bakad potatis i Söderhallarna som
lunch. Det var så gott och nyttigt. Ja, i varje fall gott.



 Efter 3-fikat gick jag en promenad själv med gåstavarna. Jag
gick i en halvtimme utan att stanna. Var helt slut och genomsvettig
när jag kom hem. Äckligt med motion egentligen, men det kan inte
hjälpas. Det måste genomföras! Nu ska jag sitta i soffan och vara stilla.

  FÖRE, glad och pigg.    EFTER helt slut!

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-24 18:08:12

Men tänk så mycket gott den där promenaden gör - ska jag säga som inte ens varit ut idag he,he

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-24 18:36:44

Grattis från mig med.
Jag har fått bamseräkning från min tandis så det blir ingen "gudrun" för mig den här månaden. Eller kanske lite . . .

Postat av: Käära Styvdottter

Publicerad 2008-01-24 21:12:09

Grattis! Själv ska jag få min "käftis"dom nästa vecka.. :-( Är faktiskt lite orolig för en visdomstand, ajajajojojoj. Vad kul med Lanzarote. Det gör ni helt rätt i det här jäkla skitvädret.:-)

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-24 22:17:13

Usch tandläkaren vad läskigt! Jag tänker varje kväll innan jag somnar att i morgon ska jag ringa och beställa tid .......varje morgon glömmer jag bort det! Vad skönt för er att få åka till solen.

Postat av: olivia

Publicerad 2008-01-25 13:02:32

"Jag virvlade yr
av lycka ut på Ringvägen."
haha, vad roligt ! :D

jappp, jag ska till Lofsdalen på sportlovet, det ska bli jätteroligt ! ;)

P.S. din jacka är skitsnygg. faktiskt ! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela