bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Träff med f d jobbkompis.

Publicerad 2008-01-02 22:32:05 i Allmänt,

Vi träffades på Götgatan nära Slussen för en rea-runda. Ut och in i
de flesta affärerna. Provade och förkastade massor av omöjliga
kläder. Jag provade inget, det räckte att se. Inget passade mig
utom en polotröja, som jag faktiskt köpte. Dags för fika när vi kommit
till Skrapan. Det går liksom inte att undvika, om ni förstår.



Sen visade det sig att stegen gick rätt över gatan till Axelas bar.
Väl där och efter att ha ringt efter förstärkning av "gubben" blev
vi hungriga och tog in lite mat. Gott som vanligt. Vi skrattade och
hade en trevlig kväll. Det var kul att träffa min f d jobbkompis igen.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-02 23:07:48

Men så skoj....fler som besöker ditt söder! Samma fik också ser jag!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-01-03 13:44:28

Tack för igår kära vänner. Ser fram emot att träffa styrmannen nästa gång!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-03 14:11:31

Hmmm. jag känner igen någon.
Styrman? ragg igen?

Postat av: Olivia

Publicerad 2008-01-06 12:51:46

vad roligt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela