bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Tårfylld promenad med fynd,

Publicerad 2008-01-27 17:56:42 i Allmänt,

Strålande väder. Vi gick ut på en promenad. Mina ögon sprutade tårar
så att jag nästan skämdes. Är det kallt gråter jag, är det blåsigt gråter
jag och om solen skiner fullkomligt sprutar tårarna. Man är ju rädd att
bli randig i ansiktet. Hur som helst gick vi förbi en skola där det var
Skivmässa. Jag gick in bland alla karlar. Lyssnar inte flickor/damer
på musik? Jag hittade två jazzskivor. Miles Davis och Stan Getz.



Vi gick ganska länge och plötsligt såg vi en skylt LOPPIS. Gissa om vi
måste gå in och titta. Och vad hittar jag där om inte en stor, handbroderad
duk. Den var så fin att jag måste köpa den.



Vidare till vår gamla hemmakrog för att äta lunch. Jag tog kantarellomelett
och vatten. "Duktig flicka". När vi kom hem såg jag att tulpanerna hade
vaknat och slutat att hänga trött.

  Ja, jag vet. Jag ska ta bort julduken.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-27 18:48:51

Mums med kantarellomelett!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-27 19:06:03

Vad kul med loppis! En jättefin duk hittade du....jag har inte hunnit besöka en loppis på evigheter! Kram Stina
p.s jag gråter också i olika väderlekar!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-27 19:21:00

Svar på orkidee frågan......jag fullständigt skiter i dom ...och så vips så blommar dom och då blir jag snäll mot dom!

Postat av: anni

Publicerad 2008-01-27 21:24:51

Bor du verkligen på Söder?

Postat av: anni

Publicerad 2008-01-28 12:30:23

Det tycker jag är lite fuskigt.
Världens bästa Hello Kitty-klistermärken-butik ligger ju där. Kina Li.
Själv bor jag i Karlstad, långt bort från vackra Söder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela