bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Skiddag.

Publicerad 2008-01-05 16:50:11 i Allmänt,

Det började lite lätt med storslalom, herrar och damer. Sen snabbt
hoppa i kläderna och måla på sig ansiktet. Ja det tar tid. Så var det
dax för längdåkning, damer och herrar. Där hade vi faktiskt ett
svenskt hopp, Kalla, och hon var jättebra. Tittade på klockan. Oj,
vi måste ut och handla mat. All julmat är slut, tack och lov. När vi
småsprang genom Söderhallarna slog hungern plötsligt till. Tvärnit!
In på närmaste ställe och tog varsin bakad potatis. Nej, jag tröttnar
aldrig på det. Handla fort och hem igen. Vi hann. Skidskytte, damer
och herrar hade börjat. Vi missade det mesta av damerna faktiskt,
men ändå. 3-fika i soffan. Härligt. Efter en sån här intesiv skiddag
är jag väl värd lite vila, god mat, ett glas vin, en ostbit m m.

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-05 22:16:35

Hmm, ett glas vin GOTT och jag som ska ha en vit månad eftersom jag vill gå ner i vikt och därmed måste jag bryta lite med mitt mumsande på det ena och det andra.....både mat och dryck.

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-05 22:43:15

Stressigt med sport! Tur att du lyckas få in mat och fika stunder!!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-06 09:29:27

Oj, oj akta dig så det inte blir för stressigt!
Själv brukar jag stryka till skidsporten.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-01-06 15:40:13

Jag tänkte; va, åker hon skidor också! Vad strongt!! Men det var visst en liten missuppfattning tror jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela