bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Oj, solsken igen!

Publicerad 2008-01-13 16:35:48 i Allmänt,

Det bara gassade in genom fönstren. Vi tog en, för mig lång, promenad.
Vi gick i 45 minuter. Sen var det dags för en fika i Söderhallarna.



Hemme igen packade vi ihop julen. Allt är nu borta utom köksgardinen, men
man ska ju ha något att göra i nästa vecka också.

  den lilla plastgranen fälls ihop. Adjö jul!

Nu ska vi ut och träffa några vänner en stund. Vi laddar kaffebryggaren innan
vi går för vi har köpt en semla som vi ska dela på när vi kommer hem. Som
pansjo får man bara en halv semla!

Kommentarer

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-01-13 18:31:52

Nu är glada julen slut slut. Skönt1 Var det månne styrman Karlsson ni träffade härom dan?
Kram

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-13 19:30:48

Enligt mina beräkningar så är dagens halva semla =en hel semla anno 1970.

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-13 19:56:25

Det verkar vara så härligt att vara pensionär....man verkar få fika mycket på olika trevliga ställen. :-)

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-13 22:19:52

Oj hjälp!!! Har man bara råd med en halv semla när man blir pensionär!!! Då måste jag pyssla ihop en speciell sparbössa där jag kan samla semelpengar .....om jag börjar nu så kan det ju bli en rejäl semla varje dag vid 65års ålder........

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-01-14 00:01:13

Vad mysigt det ser ut, sol och fint i stan. Men det var ju lite kymigt att det bara blev en halv semla...även om de brukar vara rätt stora.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela