bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nytt recept.

Publicerad 2008-01-11 20:21:39 i Allmänt,

Jag träffade min dotter och tog en efterlängtad fikastund på Lisas.
Hon, Lisa alltså, gick ett ärende och när hon kom tillbaka sa hon
:"Sitter ni kvar än!" Då kände vi att det var dags att lätta.

  jag tog ingen semla!

Gick till skrapan och där köpte jag en ny fin adressbok, eftersom så många
i min gamla bok har dött. Det kan få vem som helst att bli deprimerad. Då, just
då, sa dottern :"Ska vi gå på Axela en stund?"  Sagt och gjort, men först ringde
vi min "gubbe". Han kom dit i ett huj. Vi hade inte suttit där många minuter
förrän en gammal vän, en äkta söderlirare kom in. Vi bjöd honom  att
sitta vid vårt bord och det ångrade vi inte. Han fick oss att skratta
och man undrar var han får allt ifrån, för det kan väl inte vara sant?



Hemma igen gjorde vi en jättegod sallad som en bloggkompis gett mig recept
på. Vi trodde att det skulle räcka till oss två men receptet var nog för minst fyra.
Men gott var det!



Nu väntar kaffe och TV.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-11 21:03:25

Härligt att du fick skratta ordentligt efter alla andra tråkigheter.
Själv skrattade jag nästan ihjäl mig i går kväll när en nysning tog "fel väg". Jag lät som en jättepaddas kväk blandad med en jätterap!!!
oj nu börjar jag skratta igen :-D

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-11 22:02:30

Men det var en ynklig liten kaka på fatet.....du bantar väl inte??? Tänk jag har ännu inte klämt någon semla....ska snart ändra på det!

Postat av: Jungrun

Publicerad 2008-01-11 22:03:26

Kul att du redan har gjort salladen och ja, visst är den god.......och nyttig.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-01-11 23:18:15

En gång i tiden bodde jag på Söder - på Bondegatan. Dit kan jag längta ibland, inget går upp mot söder.
Betr. stuguthyrningen kan du gå in på deras hemsida. Länken till den hittar du i mitt inlätt. Annars är det www.visborgsminne.se.

Postat av: Olivia

Publicerad 2008-01-12 08:38:47

jaa, visst är han !:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela