bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nu blir det andra bullar!

Publicerad 2008-01-14 16:35:13 i Allmänt,

Nu är de goda dagarnas tid över. Jag har bestämt mig för ett
hälsosamt liv från och med nu. I alla fall i en månad...kanske...
med några undantag. Jag MÅSTE äta minst 5 frukter eller
grönsaker varje dag. Och enligt en egen lista får jag välja
5 onyttigheter (små sådana) varje vecka. Jag tillåter mig
att spara så att jag kan ta allt onyttigt en dag. 30 minuter
motion, cykla hemma eller gå ute, varje dag. Känns det
för jobbigt får jag slippa någon dag.
I dag har jag gått i drygt 30 minuter och nu ska jag cykla.
Jag lyssnar på en talbok när jag cyklar så går det lättare.
Jag måste vara sträng mot mig för jag vill helst smita undan.
Fast jag tog en fika utan bröd i Söderhallarna, det är tillåtet.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-14 20:00:15

Men, vad är nu detta???
Har du blivit hälsofreak???

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-14 22:42:29

Men fy vad du är sträng mot dig själv!!Men ok det låter ju som något vi alla skulle behöva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela