bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntra Fruarnas möte.

Publicerad 2008-01-17 22:30:00 i Allmänt,

På dagen tog vi en promenad i solens sken. Gubben vallade sin gumma,
kan man också säga. Jag känner mig duktig men visst är det tråkigt.
Vi gick genom Södra Stationsområdet och jag måste säga att det känns
som att gå i en förort.. Inga bilar och inga affärer. Varför byggde man så??
Vi såg några fina utsmyckningar i mosaik på ett hus.



På kvällen hade vi möte med "Muntra Fruarna". Det är alltid så roligt. Vi var
bara 5 för en var sjuk. Tänk så lyxigt att bara sätta sig till dukat bord. Tyvärr
är nästa träff hos mig. Vad ska jag bjuda på? Värdinnan för kvällen var lite
våldsam och kastade prick med kniven i sockerkakan. Cirkus nästa? Alla
skrattade och maten var jättegod. Där rök någon liten bit av mina fina föresatser.
Men vaddå, ska man inte få äta gott ibland? Jo det är klart att man får.



Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-17 23:03:03

Semlorna i förra inlägget ...va dom små?? Jag klickade på bilden och då blev dom JÄTTESTORA ! Kul kväll du har haft. Kram

Postat av: maritha

Publicerad 2008-01-18 13:49:42

Ja här är det full fart för jämnan, sällan en lugn stund^^)

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-18 15:38:51

Skönt att du syndar.
Jag har syndat idag på . . .
Kan du gissa?
Det börjar på s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela