bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lurade kompis i antirynkfällan.

Publicerad 2008-01-31 18:31:42 i Allmänt,

Träffade en kompis från min gamla skola. Vi är båda pansjon nu.
Vi åt en sallad på Åhléns och sen gick vi sakta genom hela
varuhuset. Vi tittade, klämde, kände men provade inte. Det
var bara kul att utan stress gå runt samtidigt som vi såklart
avhandlade viktiga saker. Som semesterresor t.ex. Vi ska
åka till samma ställe visade det sig, men inte samtidigt. När
vi tagit 3-fika och var på väg att gå åt varsitt håll satte jag in
stöten. "Ser du så slät och ung jag ser ut?" Jag berättade
om den undergörande rynkcremen. Den fanns även på Åhléns
så hon köpte en tub också. Snart ser vi väl ut som babysar.



Nu har jag ätit pannkakor. Se hur de hanteras av min mästerkock.

Här skulle det ligga en liten film som jag tog med kameran, men
jag vet inte hur jag ska få dit den HJÄLP någon.


                          



Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2008-01-31 20:16:52

Nejdu ingen bebis än=(det är ju dotterns första barn så det kan ju dra ut på tiden, men det törs man ju inte säga hon är halvt folkilsken redan nu och vill bara att bebisen ska komma=)

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-02-01 16:12:28

Din film är perfekt i min dator = Du är ett datorsnille, må gott jag återkommer. Hemma igen efterbesök hos mitt älskade barnbarn som i morse sa den kritan är faktiskt rosa mormor. Hon är inte 2 år ännu!!!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-02-01 17:55:39

Åter igen en trevlig du förstår jag. Vad duktig du är med datorn. Hur får man in rörliga bilder?

Postat av: Hildegun

Publicerad 2008-02-01 19:22:58

Filmen är ok. hos mig. Hittade dig hos Sylvia

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-01 21:31:30

Kul film !!! Nu måste du nog lära mig hur man gör!!! Ska bara komma på något att filma. Jasså en till pansjo som slösar pengar på rynkkrämer.....

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-02-02 00:10:13

Ser fram emot att höra rapport om krämen!

Postat av: Inger

Publicerad 2008-02-02 11:01:03

Smyger in och hälsar på hos dig. Hittade din sida hos Annebelle..
Det är så spännande med nya bloggar..
Vilken trevlig dag du och din väninna har haft..
Ja, det där med rynkkrämer, det kan man undra.hihi
Mysiga bilder du tagit..
Det ska bli spännande att få höra, hur det är att, bli pensionär. Har inte så många år kvar själv..
Ha en fin helg..

Postat av: ulla

Publicerad 2008-02-05 16:52:36

Jättebra ide till film. Det är ju vändningarna som är spännande.
Du är såååååå duuuktig Ulla Bella!
Kramar Ulla

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-25 19:24:23

Kollar på en ca ett år gammal sida.Hur funkade krämen? Du har kanske provat den nu så länge, så att du kan göra en utvärdering av den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela