bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lugna, lugna gatan.

Publicerad 2008-01-01 18:35:06 i Allmänt,

Sov länge. Fikade i sängen länge. Klädde mig sakta. Jag har
inte gjort ett handtag i dag. Till lunch värmde jag några rester
i micron. Det skulle jag inte gjort. Det sprakade och sprätte om
köttfärssåsen. Så fick jag tvätta hela micron för den var prickig
inuti. Vi blev så mätta att till middag åt vi bara några sillmackor.
Nu är sillen också slut. Julen har slutat helt. Till och med
amaryllisen har gett upp. Nej fram med nya fräscha tag.
Heja 08-or. Och heja ni andra med. Nu ska jag ägna mig
åt TV. Jag orkar inte motionera i dag. Kanske i morgon.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-01 20:51:32

Fingermotion räcker väl. Hålla bloggen igång räknas väl som aktivitet?

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-01 21:17:18

Motion,,,, vilket svårt ord!? Äta är nog motion och fingra på tangentbordet.....Min sill är inte slut men jag funderar på att slänga den (och skinkan)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela