bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Farväl av en god vän.

Publicerad 2008-01-22 18:32:17 i Allmänt,

Vi var många som kom från olika håll till Katarina Kyrka i dag.
Den som vi tog farväl av hade stor släkt och många vänner.
Vi hade träffat nästan alla förut. Vi har haft gökottor tillsammans
och vi har spelat boule. Vi har ätit julbord på hemmekrogen i
många år. Nu var vi där igen, efter en ljus begravning med mycket
musik. Några grät och alla tänkte intensivt på allt roligt vi haft
tillsammans. Det var ett naturligt slut när vi träffades efteråt
på det vanliga stället. Mycket prat och efterhand även skratt.
Det var nog just så här hon velat att vi skulle ha det. Hej då.

  Alla fick inte sittplats så de fick stå.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-22 20:12:00

Den cermonin lät bra, Bella.
Jag skulle själv vilja att slutet skulle bestå av glada minnen och mycket skratt.

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-22 22:31:15

Sorgligt med begravning! Fast det låter som att den va ok.

Postat av: Olivia

Publicerad 2008-01-23 09:32:31

åh vad fint det låter. fast sorgligt med begravning.

och TACK: jag blev jätteglad när jag såg din kommentar ! :D

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-23 16:12:20

Ja begravningar är sorgliga men det känns skönt efteråt om minnesstunden varit ljus och att det även kanske förekommit något skratt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela