bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Den pinsamma underverkscremen.

Publicerad 2008-01-28 15:14:01 i Allmänt,

Jag var och fikade med dottern på Lisas Café, för hon börjar
inte jobba förrän i eftermiddag. Där blev jag så frestad av världens
godaste semlor så jag tog en. Fy på mig. Inte nog med det, när vi
sitter och smaskar i oss kalorierna hörs en röst. "Här flickor får ni
smaka något gott och nybakat." Så gick det till när alla goda
föresatser blåstes bort. Men gott var det.

  Jag fotade inte extrakakan.

I en liten affär på Götgatan skyltade de med den undergörande
cremen från No7. Jag gick genast in och köpte en tub fast det
kändes pinsamt. Varför? Vet inte. Kanske för att rynkiga äldre
damer har rätt att vara just rynkiga. Förresten, det är ju bara
skrattrynkor, Ha ha!

  Få se nu om det gör mig underskönt vacker.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-28 19:37:31

Bra, man ska inte missa semlorna. Snart är fastan över. Träff på onsdag? Axela?

Postat av: olivia

Publicerad 2008-01-28 20:27:35

ja,a det är jättekul med många kusinisar ! :D

Postat av: olivia

Publicerad 2008-01-28 20:28:43

du är redan en snygg tant bella, inte behöver du någon kräm !!!
rynkor är mysiga !!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-01-28 21:03:38

Precis, det är bara skrattrynkor.
Vad ska du med den krämen till? Lurad på pengar!!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-28 23:31:47

Rynkor??? Du har väl inga rynkor? Kram Stina

Postat av: elena

Publicerad 2008-01-29 22:20:01

Usch! Det såg ut som du höll i något helt annat innan jag förstorade bilden. Typ ett bananfodral...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela