bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vad har jag gjort?

Publicerad 2008-02-03 16:58:22 i Allmänt,

Hur gick den här dagen egentligen? Snöfall utanför mitt
fönster så ut ville jag inte gå. Tittade på utförsåkning i tv.
Det var inte så kul för en svensk. "VI" körde bort oss. Men
till min stora glädje blev klockan tre och det betyder FIKA.
Utan gott kaffebröd. Hur ska jag kunna vänja mig av med
det? Och vill jag verkligen det?? Semlor som är så goda.
Nej, ett äpple får det bli. Men först en halvtimme på cykeln.
Jag har hängt fram alla tänkbara plagg att ta med till
Lanzarote. Nu går jag och hänger tillbaka ett och ett allt
eftersom jag bestämmer att de är onödiga för en vecka.
Som ni ser är mina problem av lyx-sorten, men vaddå
jag är ju pansjo med rätt att roa mig.

Kommentarer

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-02-03 18:39:39

Låter som kära bekymmer, lätt att ta med sig för mycket. Ack ja, semlor är inte lätt att avstå från.

Postat av: olivia

Publicerad 2008-02-03 18:49:38

haha, jaa..

jag tittade på pannkaksvideon, din man pratar roligt ! :D

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-03 19:20:37

Du har det härligt!
I lugn o ro kan du fixa med packning och annat kul.

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-02-03 20:45:05

Å vad härligt ....ska du ut och resa? Det är bara att önska dig en jättetrevlig vistelse där borta då.

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-03 20:55:46

Helt ok med sådana jobbiga lyxproblem! Ett värre problem är ju att dricka 3 fikat utan SEMLA! Jag tog mitt 3 fika i går med en semla ....sen fick jag även lov att äta upp Filips halva semla som han inte orkade ...vilken tunnis va? Kram Stina

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-04 12:18:52

Åh vad mysigt att du ska utomlands!
Jag har aldrig vart i något varmt land...
Om man inte räknar Sverige som varmt, men det gör inte jag!

Om du ser halsband och söta saker kan du väl tänka på mej?

Du är mysig iaf.
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela