bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nu är jag riktigt tillvand.

Publicerad 2008-02-18 17:22:09 i Allmänt,

Vaknade av att kaffet var klart. Tog det lugnt hemma på
förmiddagen med att skriva ut fotona från semestern och
att svara på några andra bloggar. Det är kul med nya
bekantskaper i alla åldrar och på olika ställen i landet.

I morgon ska jag hälsa på i min gamla skola. Det ser jag
fram emot. Att höra barnens sorl, att känna alla olika dofter
från jordens alla hörn. Det var något särskilt med min skola.
Den där härliga blandningen som även gjorde att man aldrig
hade några sömnproblem. Men jag har vant mig av med det
livet nu och det känns också bra.

3-fikat tog vi i Söderhallarna med min kära styvdotter. Ja, hon
är mig verkligen kär och inte som i sagorna.



Vi köpte hem en bunt rosor, äkta pansjorosor för det var till halva
priset. I kväll äter vi laxpudding från Melanders. Mums!
    Men hur ska jag orka upp i morgon bitti??

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-18 18:33:29

VÄLKOMMEN till skolans värld imorgon.
Kom ihåg att se pigg ut.
Du får sova middag imorgon.

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-18 18:39:15

Men oj får vi finbesök i morgon!!! Men hur 17 ska du komma upp`? För jag antar att du ska komma tidigt! ??

Postat av: Catrin

Publicerad 2008-02-18 19:10:52

Ser fram emot att se dig!!!!

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-18 21:11:53

Jag tycker att det är trevligt att få en bloggkompis som du!
Att det inte behöver spela någon roll att jag är 16 och du pensionär.
Jag kan ju tycka om dig ändå, eller hur!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-02-18 22:45:22

Min äldsta dotter ( hon som blev mamma förra veckan) är oxå lärare, utbildad åk 1-7.

Postat av: anni

Publicerad 2008-02-19 11:56:28

Du förstår inte hur glad jag blev över klistermärkena!
TACK så jättejättemycket!!!
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela