bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nästan storm på Götgatan.

Publicerad 2008-02-22 17:16:01 i Allmänt,

Jag hade en liten disk att ta hand om efter tillställningen
i går. Min "diskmaskin" tittade på skidskytte på tv. Ska
aldrig det där skidskyttet ta slut? Sen ringde dottern och
vi bestämde att fika på Lisas. Det såg så varmt och vårlikt
ut från fönstret men...iskall storm på Götgatan. Håret stog
rätt upp och tårarna sprutade. Det där med tårar är på grund
av min ofattbart höga ålder. Härligt att komma in och få sitt
kaffe med supergod kanelbulle. Vi satt kvar en bra stund.

  Bullen var försvinnande god!

Vi tog en obligatorisk sväng in på Skrapan också. När
dottern botaniserade bland allt smink såg jag det! Hon
har låtit sig luras av sin dotter att göra lila slingor i håret.
Var ska det sluta, undrar en orolig mor. (Det såg faktiskt
lite kul och häftigt ut).

  Vad tycks?

I kväll tar vi det lugnt och zappar mellan "På spåret" och
"Let´s dance". Ingen stress.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-02-22 18:26:17

Jag hörde om stormen neröver! Att ni vågade er ut! Här uppe har det varit ruskigt blåsigt idag oxå. Det blir ingen riktigt vinter i år =( Bara blixthalka och regn. Men nu är det helg iallafall=)

Ha en forstatt trevlig helg!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-22 18:30:52

Vilken blåst! Imorse trodde jag att tågen fått fnatt tills jag förstod att det storma utanför fönstret. Kul med lila i håret! Nått för dig Bella?

Postat av: stina

Publicerad 2008-02-22 22:18:10

Vad skoj med lila slingor! Jag har bestämt för mig att pansjodamer brukar färga hela håret ljuslila....(i alla fall i Amerika)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-02-23 01:19:07

Tack för tips om affär för designade käppar - hi.

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-08 19:15:18

22/2 2008! Då fanns tydligen På spåret och Let's dance då också....På spåret förvånar mig ej, för det startade 1987.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela